طبق آمار به دست آمده از ستاد فرماندهی و مرکز کنترل بالغ بر 90 درصد تماسهای برقرار شده با سامانه فوریت ۱۲۵ آتش نشانی سمنان تلفن های غیر مرتبط و مزاحمان تلفنی هستند.
کد خبر: ۸۷۷۷۲۹۷
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از سمنان، مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری سمنان در این باره اظهار داشت: شماره ۱۲۵ آتش نشانی برای هر آتش نشان یادآور رخداد یک حادثه برای هموطن و آماده باش جهت اعزام به محل حادثه است.

آتش پاد سوم سعید اسمعیل پوردر ادامه به مزاحمان تلفنی این سامانه اشاره داشت و افزود: متصدیان ارتباطات بطور ۲۴ ساعته پاسخگوی تمامی تماس‌ها بوده و در زمان بروز حادثه هدایت گر تیم های عملیاتی به محل حادثه هستند که از لحاظ فنی کار بسیار پیچیده و خواستار تمرکز، تخصص و تسلط کامل به مناطق مختلف شهر، تجهیزات یک به یک خودروهای آتش نشانی، چگونگی وضعیت پرسنل ایستگاههای 5 گانه و بسیاری از موارد دیگر است.

وی با اشاره به حجم بالای تماسهای غیر مرتبط و مزاحمین تلفنی که انرژی زیادی از متصدیان ۱۲۵ خواهد گرفت اشاره داشت و افزود: خوشبختانه با آموزشهای و اطلاع رسانی های موثر از آمار تماس های بیهوده و مزاحمی کاسته شده و بعضی از مزاحمت‌های تلفنی از طریق واحد بازرسی و حقوقی سازمان آتش نشانی پی گیری شده و یا در حال پی گیری است.

وی یادآور شد: برابر ماده ۶۴۱ قانون مجازات اسلامی بخش تعزیرات و مجازات های بازدارنده هرگاه کسی به وسیله تلفن یا دستگاه های مخابراتی دیگر برای اشخاص حقیقی یا حقوقی ایجاد مزاحمت کند به مجازات حبس از 3ماه تا 1 سال محکوم خواهد شد.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی سمنان با اشاره به موجود بودن سیستم ضبط مکالمات در ستاد فرماندهی و بیان اینکه کلیه تماس های ورودی به سامانه ۱۲۵ آتش نشانی با تمامی جزئیات از قبیل روز، تاریخ و زمان در آن ثبت می گردد و قابل ارجاع به مراجع قضایی و انتظامی است افزود:ماموریت های کاذب بجز خستگی مفرط و ایجاد هزینه ماموریت و چشم انتظاری حادثه دیده و ایجاد خسارات مالی و جانی ناشی از آن چیزی را در پی نخواهد داشت از این رو به مزاحمان سامانه های فوریت توصیه می شود از تماس های مکرر و بی مورد جلوگیری کرده تا موجبات آسیب رساندن به شهروندان فراهم نشود.

وی در پایان از شهروندان فهیم شهر اخلاق خواست تا آموزش های لازم درباره این خط تلفن را به فرزندان خود بدهند تا از مزاحمت های تلفنی این خط امدادی کاسته شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها