مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی گفت: 50 هزار و 619 نفر عضو کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی هستند که این تعداد 3.42 درصد جمعیت استان را در برمی‌گیرد.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۰۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۳

امین کمالوندی در گفت‌وگو با خبرنگار بسیج استان مرکزی، با اشاره به نقش کتابخانه‌ها در فرهنگ‌سازی گفت: کتابخانه‌ها مهم‌ترین نقش را در فرهنگ‌سازی دارند لذا سرمایه‌گذاری در احداث کتابخانه در مناطق مختلف، امر بسیار مهمی است.

وی افزود: گسترش کتابخانه‌های عمومی سبب تحقق اهداف توسعه فرهنگی جامعه می‌شود و برای رسیدن به شاخص‌های توسعه فرهنگی توجه به گسترش و توسعه کتابخانه‌های عمومی بایستی سرلوحه برنامه‌های فرهنگی جامعه قرار گیرد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی با اشاره به تعداد کتابخانه‌های موجود در سطح استان گفت: تعداد 73 کتابخانه نهادی در سطح استان با 50 هزار و 619 عضو فعالیت می‌کنند که از این تعداد عضو 28 هزار و 540 نفر عضو آن را از جامعه بانوان استان هستند.

ضرورت نهادینه‌ کردن فرهنگ مطالعه در دوران کودکی

کمالوندی با اشاره به عضویت رایگان در کتابخانه های استان گفت: 24 آبان به مناسبت آغاز هفته کتاب و کتابخوانی، عضویت در کتابخانه های عمومی استان رایگان است. تعداد اعضایی که با بهره‌مندی از این فرصت عضو کتابخانه‌های استان شده‌اند اکنون 23 هزار و 629 نفر هستند.

وی با تاکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی برای ارتقاء سرانه مطالعه گفت: یکی از مهم‌ترین راهبردها و محورهای تحقق برنامه‌ریزی‌های صحیح فرهنگی، ترویج فرهنگ مطالعه و ایجاد احساس نیاز بین مخاطبان در جامعه است که در این راستا باید از همان دوران کودکی اقدام به نهادینه سازی این فرهنگ کنیم.

وجود بیش از یک‌میلیون نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی استان

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی استان مرکزی 20 هزار و 231 عضو کودک دارد؛ در مجموع 3.42 درصد جمعیت استان عضو کتابخانه هستند که با توجه به اینکه استان مهد مفاخر و علما است متاسفانه این درصد قابل قبول نیست.

کمالوندی یادآور شد: تعداد کل نسخ کتاب موجود در کتابخانه های عمومی استان یک‌میلیون و 23 هزار و 217 نسخه در 849 هزار و 999 عنوان است که تعداد کتاب به ازای هر نفر از کل جمعیت معادل 69 صدم است.

وی در پایان با اشاره به میزان زیربنای تخصیص یافته به کتابخانه های عمومی استان گفت: 30 هزار و 281 متر مربع میزان زیربنای کتابخانه‌ای در استان است که به ازای هر نفر عضو معادل 2.05 مترمربع می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات