کارشناس مسائل سیاسی گفت: عدم تطابق سخنان و عمل مسئولین نظام باعث کم رنگ شدن مسائل اعتقادی در بین نسل جوان و سلب اعتماد از مسئولین شده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۳۱۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۴

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ قاسم فراهانی در چهارمین جلسه دوره تربیت و تعالی در جمع بسیجیان حوزه شهید عراقی اصناف با اشاره به حادثه عظیم عاشورا را از حوادث مهم تاریخ اسلام دانست و گفت: امام حسین(ع) با وجود اینکه می‌دانستند چه آینده‌ای در انتظارشان است ولی مدینه را به سمت کربلا ترک کردند.

وی افزود: عدم بیعت با یزید، اصلاح امت با زنده کردن ارزش‌های اسلامی، مبارزه با فساد و نمایان ساختن چهره واقعی دشمنان اسلام از جمله دلایلی بودند که باعث شد امام حسین(ع) به سمت کربلا حرکت کند.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: اگر در سیره ائمه، علما و بزرگان دینی دقت کنیم رفتارها و جملات متعددی در مورد خدمت به خلق می‌یابیم که باید ما نیز این مهم را سرلوحه زندگی خود قرار دهیم.

فراهانی با اشاره به اینکه خدمت به جامعه وظیفه‌ای خطیر و برعهده مسئولین است، گفت: اگر فردی در مسئولیتی قرار گرفت آن مسئولیت باید به منزله سکویی برای ارتقای معنوی وی باشد .

وی افزود: متاسفانه اگر امروز شاهدیم که بیشتر جوانان ما در بحث اعتقادات دینی نسبت به نسل اول انقلاب آنگونه که باید و شاید نیستند به دلیل عدم تطابق سخنان و عمل مسئولین نظام است چرا که شاهد فسادهایی در جامعه هستند که همین امر باعث ناامیدی نسل جوان و سلب اعتماد از مسئولین می‌شود.

کارشناس مسائل سیاسی تصریح کرد: در بحث مبارزه با فساد و ریشه‌کنی این معضل براساس روایات و آیات قرآن، اولین وظیفه هر فرد امر به معروف و نهی از منکر است.

فراهانی ادامه داد: هیچ تکلیفی در پیشگاه خداوند متعال، برتر از خدمت به خلق نیست و این خدمت متعلق به فرد یا گروه خاصی نیست؛ اگر هر فرد در هر جایگاه اجتماعی با روحیه خدمتگزاری در راه رضای خدا گام بردارد بی‌شک فریضه امر به معروف را به منصه ظهور رسانده است و ما را به جامعه آرمانی نزدیک‌تر می‌سازد.

وی با اشاره به سخنان مقام‌معظم رهبری گفت: مقام معظم رهبری فرمودند «ما بایستی از ورود مردم به جهنم جلوگیری کنیم و راه سعادت را به آنان نشان دهیم تا دچار گمراهی نشوند.» باتوجه به این مهم وظیفه مسئولان به واسطه برخورداری از امکانات، پول و قدرت اجرایی در این زمینه دو چندان است.

کارشناس مسائل سیاسی در پایان جوانان را مخاطب خود قرار داد و گفت: نسل جوان باید جرأت و شهامت حق خواهی و روحیه مطالبه‌گری داشته باشد برای این امر هم باید نسبت به حقوق خود مطلع باشد اگر این جوان همه این شاخصه‌ها را داشته باشد دیگری به خود اجازه پذیرفتن هر مسئولیتی را نخواهند داد چراکه توان پاسخگویی به جوانان را نخواهند داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات