خبرهای داغ:
سردار آقاخانی از اجرای طرحی با همکاری نهاد امور مساجد در پنج هزار مسجد به‌منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۱۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۳۶

به گزارش خبرگزاری بسیج، فرمانده انتظامی استان اصفهان گفت: مساجد از قدیم‌الایام به‌عنوان پایگاه‌های مهم مردمی و محل اجتماع اقشار مختلف به‌منظور تبادل‌نظر در خصوص مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی و … بوده و این پایگاه همیشه توانسته نقش ویژه‌ای را در حل مشکلات و رفع آسیب‌های مردم ایفا کند.

سردار عبدالرضا آقاخانی افزود: بنابراین یکی از نهادهایی که می‌تواند درزمینه ارتباط نیروی انتظامی با مردم، آشنایی با آسیب‌ها و جرائم و درنهایت افزایش امنیت در جامعه کمک کند، نهاد مسجد است.

این مقام مسئول انتظامی استان اظهار کرد: ازآنجاکه اصفهان یک استان مذهبی بوده و بیشترین مسجد را دارا است و مردم این استان نیز اعتقاد خاصی به حضور در مساجد دارند به همین جهت پلیس اصفهان در نظر دارد تا از ظرفیت بزرگ و عظیم این نهاد در راستای کم کردن آسیب‌ها و جرائم در سطح جامعه بهره‌برداری نماید.

سردار آقاخانی به اجرای طرحی به‌منظور ارائه آموزش‌های پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی به مردم در سطح مساجد اشاره و اظهار کرد: در این طرح که اخیراً طی تفاهم‌نامه‌ای بین معاونت اجتماعی پلیس اصفهان و نهاد امور مساجد استان منعقدشده فرماندهان انتظامی، روسای کلانتری و پاسگاه‌ها، معاونان و روسای پلیس‌های تخصصی می‌بایست برابر زمان‌بندی تعیین‌شده هرماه در یک مسجد حضور یافته و به آموزش مردم و ارائه هشدارهای پلیسی در زمینه پیشگیری از آسیب‌ها و جرائم بپردازند.

وی بابیان اینکه طرح مذکور در بیش از 5 هزار مسجد استان به اجرا گذاشته می‌شود، گفت: علاوه بر آموزش مردم، مشکلات امنیتی و انتظامی محله نیز با حضور اهالی موردبررسی و ارزیابی قرارگرفته و مسئولان انتظامی موظف‌اند نسبت به جمع‌بندی مطالبات مردم و انعکاس خواسته‌هایشان به مبادی ذی‌ربط اقدام نمایند و ظرف 20 روز نسبت به حل مشکلات اقدام و نتیجه را به هیئت‌امنای مسجد مربوطه ارائه نمایند.

فرمانده انتظامی استان، هیئت‌امنای مساجد را افراد شاخص، مورد اعتماد و امین مردم توصیف کرد و اظهار داشت: تقاضای ما از این افراد این است که ارتباط خود را کلانتری محل بیشتر کرده و ضمن دریافت مسائل، مشکلات و مطالبات مردم در زمینه‌های امنیتی و انتظامی آن‌ها را از طریق حضور مستمر در کلانتری‌ها و تماس یا شماره تلفن‌های 110 و 197 به مسئولان انتظامی ارائه کنند.

سردار آقاخانی با بی‌بدیل توصیف کردن نقش و جایگاه مسجد در تحولات جامعه گفت: امیدواریم با اجرای این طرح در روزبه‌روز شاهد کاهش آسیب‌ها و جرائم و ارتباط هرچه بیشتر نیروی انتظامی با مردم و مشارکت عمومی در راستای شعار همه باهم برای امنیت باشیم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها