20 راهبرد پیشگیری از حوادث شهری در زمستان ویژه شهروندان ساکن شهر یاسوج تهیه و تدوین شده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۱۶
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۲:۴۱
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: تدوین 20 راهکار پیشگیری از حوادث شهری در زمستان برای شهروندان یاسوجمنشور اصلی این راهبردها ایمنی در برابر حوادث ناشی از گازگرفتگی و آتش‌سوزی در فصل زمستان است.
رستمی با تاکید بر رعایت نکات  ایمنی استفاده از وسایل گازسوزافزود: شهروندان باید در نصب وسایل گازسوز دقت کافی را داشته و پیش از استفاده بخاری از باز بودن مسیر دودکش مطمئن شوند.
وی افزود: هر وسیله گازسوز باید یک دودکش مجزا ویژه و حداقل یک متر از کف پشت‌بام و لبه دیوار مجاور فاصله داشته باشد.
رستمی با اشاره به اهمیت کنترل دقیق وسایل گازسوز به‌منظور اطمینان از سلامت کارکرد آن‌ها گفت: کلاهک H مانند در مبادی خروجی دودکش‌ها برای ممانعت از فشار جریان باد و خروج گازهای سوخت الزامی است.
وی استفاده از لوله‌های آکاردئونی (خرطومی) به‌عنوان دودکش وسایل گازسوز را بسیار خطرناک دانست و افزود: در نصب بخاری باید از دودکش‌های گالوانیزه و ضد زنگ با حداقل تعداد زانو، بست فلزی، شیلنگ استاندارد و مخصوص استفاده شود.
مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری یاسوج گفت: رنگ شعله گاز در وسایل گازسوز بسیار مهم است و درصورتی‌که سوخت کامل و صحیح باشد رنگ آن آبی خواهد بود.
رستمی افزود: به‌هیچ‌وجه بخاری و شومینه بدون دودکش در محیط‌ های بسته مانند اتاق‌خواب و آبگرمکن در مکان‌هایی مانند انباری، آشپزخانه‌های کوچک، حمام یا رختکن و غیره نباید نصب شود.
وی از مردم خواست در صورت بروز هرگونه حادثه خونسردی خود را حفظ کرده و همزمان با تماس با سامانه 125 آتش‌نشانی به‌سرعت خود و کودکان، افراد سالخورده و بانوان را از محل حادثه دور کنند.
ارسال نظرات