خبرهای داغ:
استاندار اصفهان خبر داد

پیشرفت 90 درصدی موزه دفاع مقدس اصفهان

استاندار اصفهان گفت: ساختمان فاز اول موزه دفاع مقدس 90 درصد پیشرفت فیزیکی و از لحاظ محوطه‌سازی نیز 95 درصد پیشرفت داشته است.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۵۲
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۷

به گزارش خبرگزاری بسیج به نقل از اداره کل روابط عمومی استانداری اصفهان، رسول زرگرپور در جلسه هماهنگی عملیات اجرایی موزه دفاع مقدس که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری، شهردار اصفهان و مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برگزار شد، اظهار داشت: احداث موزه دفاع مقدس کار بسیار بزرگی است و باید هرچه سریع‌تر این موزه راه‌اندازی شود.

وی افزود: این موزه در انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و به ثمر رساندن نهال انقلاب اسلامی و مجاهدت‌های رزمندگان اسلام به نسل‌های بعد نقش بسیار ارزنده‌ای خواهد داشت.

استاندار اصفهان با بیان اینکه اصفهان با تقدیم 23 هزار شهید تجلی‌گاه ایثارگری و شهادت طلبی است و استحقاق ایجاد یک موزه مناسب در حوزه دفاع مقدس را دارد، گفت: همه مدیران مربوطه باید تلاش کنند تا این موزه هرچه سریع‌تر تکمیل و راه‌اندازی شود.

زرگرپور به روند عملیات اجرایی موزه اشاره کرد و عنوان داشت: ساختمان فاز اول موزه دفاع مقدس 90 درصد پیشرفت فیزیکی و از لحاظ محوطه‌سازی نیز 95 درصد پیشرفت داشته است.

وی با بیان اینکه تجهیزات و زیرساخت‌ها خریداری شده است، تأکید داشت: باید از ظرفیت اداره کل راه و شهرسازی و شهرداری اصفهان برای تکمیل این پروژه استفاده شود .

در این جلسه همچنین در خصوص تعهدات استانداری، شهرداری و مجتمع فولاد مبارکه، هزینه‌ تکمیل عملیات اجرایی ساخت ساختمان فاز یک، خرید تجهیزات و هزینه‌های نصب کل تجهیزات فاز یک بحث و بررسی شد و تصمیمات لازم اتخاذ شد.

موزه‌ دفاع مقدس با 7 هزار و 200 متر زیربنا در 4 طبقه ساخته شده است که به تجهیزات مدرن از جمله نورپردازی، نمایش سه بعدی و ... مجهز است.


ارسال نظرات