خبرهای داغ:
مخالفان کلیات طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد معتقدند این طرح طوری در کمیسیون اصل ۹۰ بررسی شده که حکم جدی برای برخورد با متخلفان در آن نیامده و یک فرمالیزیشین برای مردم باقی مانده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۴۵۵
|
۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۵۲

به گزارش خبرگزای بسیج، حسینعلی حاجی‌دلیگانیی در نشست علنی امروز (یکشنبه پارلمان) طی سخنانی به عنوان مخالف کلیات طرح یک‌فوریتی شفافیت دریافتی مدیران کشور و استرداد دریافتی‌های مازاد گفت: از این طرح چیزی نمانده جز اینکه یک فرمالیزیشن برای مردم بشود، که بگوییم مسأله حقوق‌های نجومی را حل کردیم، در حالی که بخش عمده‌ای از این مشکل حل نشده است.

وی افزود: با تصویب این طرح، دریافتی نجومی برخی مدیران تازه شکل قانونی به خودش می‌گیرد؛ معلوم نیست اعداد و ارقام آورده شده در این طرح از کجا آمده است؟

حاجی‌دلیگانی ادامه داد: گفته شده 20 میلیون تومان می‌توانند دریافت کنند اما معلوم نیست این رقم را از کجا آورده‌اند؟ تعیین تکلیف برای حقوق و دستمزد بر اساس آیین‌نامه باید در کمیسیون‌های اجتماعی و بهداشت و درمان مجلس انجام می‌شد، اما چرا این طرح به کمیسیون اصل 90 ارجاع شده است.

حاجی‌دلیگانی اضافه کرد: آقای لاریجانی! چرا کمیسیون مشترکی را برای رسیدگی به این طرح تشکیل ندادید، چرا این طرح به عنوان کمیسیون‌های فرعی به کمیسیون‌های تخصصی ارجاع نشده، برای استرداد مبالغ غیرقانونی هیچ حکم یا واژه جدی در این طرح نیامده است و هیچ پیش‌بینی برای چگونگی برخورد با متخلفان در این طرح انجام نشده است؟

نماینده شاهین‌شهر و میمه در مجلس شورای اسلامی همچنین تأکید کرد: با اضافه کردن این حقوق‌ها، مشکل دیگری در کشور به وجود می‌آید و مسابقه‌ای بین مردم برای گرفتن پست دولتی ایجاد می‌شود، در حالی که امروز اگر فردی 2 یا 5 میلیون تومان بخواهد وام بگیرد، باید کارمند دولتی را برای ضمانت پیدا کند، مگر ما چقدر دولت کارمندی در کشور داریم؟ باید شرایطی را برای سایر مردم فراهم کنیم که بتوانند در این کشور زندگی کنند. در روستاهای کشور که کارمند دولتی وجود ندارد، باید اعمال و رفتار و صحبت‌های ما حالتی باشد که اشتیاق کارمند شدن را از بین ببرد، بنابراین پیشنهاد می‌کنم گزارش طرح شفافیت دریافتی مدیران کشور مجدداً به کمیسیون مربوطه ارجاع شود تا بیشتر مورد رسیدگی قرار گیرد.


ارسال نظرات
پر بیننده ها