رئیس سازمان بسیج اساتید در گفتگو با «بسیج»:
صلاحی با اشاره به نقش بسیج در برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور اظهار داشت: بسیج ظرفیت مردمی است که وظیفه ساماندهی توانمندی های مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۱۲
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۴۷

سهراب صلاحی رئیس سازمان بسیج اساتید در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به نقش بسیج در برطرف کردن معضلات فرهنگی و اجتماعی کشور اظهار داشت: بسیج ظرفیت مردمی است که وظیفه ساماندهی توانمندی های مردمی برای پیشبرد اهداف انقلاب اسلامی را بر عهده دارد.

وی افزود: از آنجایی که هدف بزرگ انقلاب، تبدیل جمهوری اسلامی ایران به یک قدرت بین المللی و تمدن نوین اسلامی است مهم ترین تفاوت تمدن ها در تفاوت فرهنگ است یعنی فرهنگ زیر ساخت تمدن ها را تشکیل می دهد، با توجه به اینکه ما در پی یک تمدن جدید اسلامی هستیم بنابراین عرصه های مختلف علم و فناوری، سیاست، اقتصاد، مدیریت و مظاهر فرهنگی باید مبتنی بر فرهنگ ایرانی اسلامی باشد.

صلاحی خاطر نشان کرد: مهم ترین وظیفه آحاد بسیجیان به خصوص اقشار نخبه مانند اساتید بسیجی این است که شاخص ها و اصول و مبانی فرهنگ اسلامی ایرانی را تبیین کنند که به فضل خداوند متعال امیدواریم با ساخت الگوی ایرانی اسلامی یک مانیتوری از تمدن نوین اسلامی ایرانی را به جهان اسلام ارئه کنیم.

رئیس سازمان بسیج اساتید ساخت تمدن ایرانی اسلامی را در برطرف کردن معضلات اجتماعی و فرهنگی کشور بسیار موثر خواند و گفت: با ارائه تمدن ایرانی اسلامی به جهان، بسیاری از معضلات فرهنگی و اجتماعی برآمده از تمدن غرب که امروز خود غربی ها نیز به شدت گرفتار آن هستند برطرف خواهد شد.

وی در پایان با اشاره به برنامه سازمان بسیج اساتید برای پیاده روی اربعین حسینی بیان داشت: سازمان بسیج اساتید برای ایام پیاده روی اربعین حسینی یک کاروان 100 نفره از اساتید دانشگاه ها را به کربلا اعزام خواهد کرد که در مسیر نجف تا کربلا نیز برنامه های فرهنگی را خواهد داشت.


ارسال نظرات