نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس تاکید کرد
نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: در حال حاضر اعتیاد و قاچاق مواد مخدر مهمترین موضوع در بحث آسیب‌های اجتماعی است که گریبانگیر کشور شده است.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۲۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۱۷

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ علی‌اکبر کریمی در دیدار با دبیر شورای مبارزه با موادمخدر استان مرکزی با اشاره به اینکه گرایش جوانان به مصرف موادمخدر یک برنامه از پیش تعیین شده از سوی دشمنان نظام اسلامی است، گفت: در حال حاضر اعتیاد و قاچاق مواد مخدر مهمترین موضوع در بحث آسیب‌های اجتماعی است.

وی افزود: این بلای خانمانسوز گریبانگیر کشور را گرفته و قطعاً دشمنان نظام اسلامی با برنامه‌ریزی برای گسترش و توسعه آن به ویژه در بین جوانان، سرمایه‌گذاری می‌کنند.

نماینده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: متاسفانه ریشه بسیاری از آسیب‌های اجتماعی مثل طلاق، بزه های اجتماعی و ... در اعتیاد به مواد مخدر است؛ این موضوع نشان می‌دهد که اعتیاد نه تنها یک آسیب اجتماعی است، بلکه علت و ریشه آسیب‌های اجتماعی دیگر نیز محسوب می‌شود و این موضوع اهمیت کار و تلاش در این حوزه را دو چندان می کند.

وی افزود: مهمترین کار در خصوص اعتیاد، فرهنگ‌سازی و اطلاع‌رسانی به منظور پیشگیری است و در شرایط کنونی کشور نیز لزوم سرمایه گذاری بیشتر در زمینه پیشگیری از اعتیاد کاملاً مشهود است.

کریمی با تاکید بر لزوم ریشه یابی و گرایش افراد به مصرف موادمخد بیان کرد: در حوزه پیشگیری از اعتیاد به مواد مخدر باید از ظرفیت‌های علمی موجود در دانشگاه‌های استان، مطالعات و تحقیقات علمی استفاده شود تا با شناخت دقیق و علمی علل و عوامل اعتیاد و آثار سوء آن؛ به موضوع پیشگیری و مقابله و درمان اعتیاد پرداخته شود.

نمانده مردم اراک، خنداب و کمیجان تصریح کرد: با توجه به گستردگی این آسیب اجتماعی و تعداد زیاد افراد مبتلا به آن، دغدغه و نگرانی دیگری که در سالهای اخیر به وجود آمده احتمال منفعت طلبی برخی افراد و سوء استفاده‌های مالی و منفعت طلبانه در رابطه با موضوع اعتیاد و درمان معتادین است که برای رفع این نگرانی باید نظارت جدی‌تر و بیشتری از سوی نهادهای مسئول بر کلینیک‌ها، مراکز و کمپ های ترک اعتیاد و فروشندگان داروهای ترک اعتیاد انجام گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: دبیرخانه ستاد مبارزه با مواد مخدر اگر چه از نظر اداری دبیرخانه است، ولی با توجه به وظایف قانونی مهم و گسترده‌ای که بر عهده دارد و اعتباراتی که در اختیار داشته و بین دستگاه‌ها توزیع می کند از اهمیت زیادی برخوردار است که با تقویت و حمایت بیشتر از این دبیرخانه می توان موفقیت بیشتری در حوزه مبارزه با مواد مخدر و درمان معتادین و ترک اعتیاد آنها داشت.

انتهای پیام/

ارسال نظرات