خبرهای داغ:
مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه عشایری:

یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود

یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، ما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم تا اشرار امت بر ما مسلط نشوند.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۵۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۴

حجت الاسلام بهرامی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری بسیج از سپاه ناحیه عشایری، با تاکید بر استفاده از تمامی ابزارهای تاثیرگذار در زمینه احیای این واجب الهی، تصریح کرد: امر به نیکی‌ها و بازداشتن از بدی‌ها از هیچ فرد مسلمانی ساقط نیست و هر کس در پست و مقام و جایگاهی باید با عمل به آن ضمن احیای این فریضه، حکومت اسلامی را در طی کردن مسیر رشد و تعالی یاری دهد.

 

وی افزود: این فرایض حاوی بایدها و نبایدهای اسلامی است و نباید با ارشاد و راهنمایی اشتباه گرفته شود و فرد فرد جامعه نسبت به این رسالت دینی احساس وظیفه و دین کنند.

 

 

وی گفت: احیا، نظام جمهوری اسلامی برای احیای حاکمیت دینی و توسعه و ترویج ارزش‌های اسلامی، نیازمند احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر است که تذکر لسانی از راهکارهای احیای آن به شمار می‌رود.

 

وی با بیان اینکه اگر همه افراد خود را موظف به تذکر دادن می‌دانستند، وضعیت بسیار بهتری نسبت به اکنون در جامعه حاکم بود.

 

وی در ادامه گفت: برخورد نامناسب عده‌ای به عنوان آمران معروف و ناهیان منکر در گذشته نباید موجب شود که کسی نسبت به این دو فریضه کوتاهی کند.

 

 

حجت الاسلام بهرامی در ادامه افزود: یکی از دلایل قیام امام حسین (ع) احیای امر به معروف و نهی از منکر بود، ما نباید نسبت به این موضوع بی‌تفاوت باشیم تا اشرار امت بر ما مسلط نشوند.اگر می‌خواهید محبت عملی نسبت به امام حسین (ع) داشته باشید و در سایه توجه این امام بزرگوار قرار بگیرید، نسبت به امر به معروف و نهی از منکر بی‌تفاوت نباشید‌.

 

 

وی افزود: یکی از مصداق‌یابی‌های بارز در این راستا بررسی راهکارهای تحقق شعارهای سال است که توسط مقام معظم رهبری اعلام می‌شود.

 

 

وی در پایان با اشاره به منکرات دنیای مجازی، خاطرنشان کرد: باید در برابر این منکرات، معروفات فضای مجازی برای جوانان تبیین شود.و جوانان را با خطرات و فسادهایی که در این عرصه و جو دارد آشنا نمود .

ارسال نظرات