خبرهای داغ:
نرم افزار "محرم ۶۱ "در آستانه روز حماسه ایثار مردم اصفهان تولید شد
کد خبر: ۸۷۷۷۵۸۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۱

به گزارش خبرگزاری بسیج،مصطفی زارعی با اشاره به ساخت نرم افزار محرم 61 اظهار داشت: از یک سال و چند ماه پیش ساخت این نرم افزار در دستور کار قرار گرفت اما رونمایی انجام نشد، در حقیقت فرصت مغتنمی برای رونمایی پیدا نشد.

وی با بیان اینکه حدود 2 سال قبل، عملیات محرم از لحاظ شمسی و قمری همزمان شد، افزود: رمضان و محرم از جمله عملیات‌های ویژه‌ای بودند که رزمندگان اصفهان در آن نقش ویژه‌ای داشتند، پیش از این ویژه عملیات رمضان نرم افزار "نبرد مثلث‌ها" را ساختیم که در کافه بازار همچنان موجود است، اما برای عملیات محرم اقدامی ویژه‌تر انجام دادیم.

مدیر موسسه فرهنگی شهید صیاد گفت: شهادت تعداد زیادی از رزمندگان اصفهان در عملیات محرم و تشییع 370 شهید در یک روز ویژگی‌ خاصی به این عملیات بخشیده بود بنابراین به دنبال این بودیم تا شاخصه‌های این عملیات و حماسه ایثار مردم اصفهان را در این نرم افزار به صورت خاص در نظر بگیریم.

وی با اشاره به نزدیکی اربعین حسینی و دیدار مردم اصفهان با رهبر معظم انقلاب گفت: همزمانی این دو رویداد و همچنین سالگرد حماسه 25 آبان سبب شد تا به فکر تکمیل این نرم افزار و انتشار آن باشیم، همچنین نام نرم افزار برگرفته از واقعه عاشورا در محرم 61 هجری قمری و عملیات محرم در سال 1361 هجری شمسی است.

زارعی با بیان اینکه نرم افزار محرم 61 در مارکت‌های کشوری منتشر می‌‌شود، تصریح کرد: امکان ارسال مطالب از طریق بلوتوث و کلیه شبکه‌های اجتماعی برای این نرم افزار فراهم است، همچنین بخشی به نام رابط کاربری وجود دارد که مردم می‌توانند نظرات خود در این قسمت ارسال کنند.

وی ادامه داد: بخش دیگر این نرم افزار مربوط به شهدای شاخص عملیات محرم است، در این عملیات بیش از یک هزار شهید تقدیم شده است که بخش اعظمی از این شهدا (370 شهید) که در یک روز در اصفهان تشییع شده‌اند در این نرم‌افزار معرفی شده‌اند.

مدیر موسسه فرهنگی شهید صیاد خاطرنشان کرد: کلیات عملیات، تجهیزات نظامی و نیروها همچنین تصاویری از پیش از عملیات و حین عملیات نیز انتخاب شده و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس برای تکمیل این اطلاعات کمک زیادی به ما کردند.

وی با بیان اینکه جمع آوری محتوای نرم‌افزار حدود 3 ماه به طول انجامیده است، گفت: کوتاه بودن محتوا در نرم افزارهای موبایلی مورد توجه است بنابراین اطلاعاتی که در این نرم افزار قرار داده‌ایم با رعایت اصل مختصر و مفید بودن است.

زارعی افزود: اطلاعات این نرم افزار قابلیت دارد تا بعدها برای برگزاری مسابقات نیز مورد استفاده قرار گیرد، چون اطلاعات شهدا تقسیم‌بندی شده و اطلاعات شهدا به صورت اجمالی مشخص شده است.

وی با اشاره به رونمایی از این نرم افزار گفت: با برخی مسئولان شهری در این زمینه صحبت کرده‌ایم که هنوز پاسخی دریافت نکرده‌ایم، اما این آمادگی وجود دارد تا با حمایت مسئولان شهری این رونمایی انجام شود.

مدیر موسسه فرهنگی شهید صیاد تصریح کرد: زمانی در نرم افزارهای تلفن همراه ورود کردیم که در حوزه شهدا اقدامات زیادی انجام نشده است اما خوشبختانه امروز فضا مثبت‌تر شده است، اطلاعاتی در حوزه دفاع مقدس موجود است که براساس آن به دنبال این هستیم تا اقدامات بیشتری را صورت دهیم.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به حضور اصفهان در عملیات‌های مختلف دفاع مقدس تصمیم بر این شد تا در تهیه نرم افزار، عملیات به عملیات پیش برویم، البته پیش از این در مسائل اجتماعی نیز فعالیت داشته‌ایم همانند ساخت نرم افزار "روز عشق" مرتبط با سالروز ازدواج امام علی و حضرت زهرا (س) و در بحث شهدای شاخص نیز نرم افزار "عقابی در لکلند"، "چ مثل چمران" و "صیاد دل‌ها" را تاکنون تولید کرده‌ایم.

ارسال نظرات
پر بیننده ها