خبرهای داغ:
نماینده مردم اصفهان در مجلس:

هنوز در زمینه جایگزینی سوخت خودروها در اصفهان موفق نبوده‌ایم

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به آلودگی هوای اصفهان گفت: قرار بر این شده که نیروگاه‌ها از منابع جایگزین برای سوخت خود استفاده کنند و بر این امر بسیار پافشاری می‌کنیم اما درباره سوخت خودروها هنوز موفق نبوده‌ایم.
کد خبر: ۸۷۷۷۵۸۵
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۴

به گزارش خبرگزاری بسیج،حیدرعلی عابدی درباره مشکلات موجود در وضعیت آب استان اصفهان، اظهار داشت: خوشبختانه به راهکارهای خوبی در مسئله آب دست یافته‌ایم، خواسته‌های کشاورزان شرق اصفهان درباره واگذاری مدیریت و نظارت بر آب زاینده‌رود به آن‌ها با مسئولان دولتی مطرح شد و مورد موافقت نیز قرار گرفته است.

وی درباره مسائل و مشکلاتی که در این رابطه به وجود آمده، تصریح کرد: خواسته‌های مد نظر کشاورزان را منعکس کرده‌ایم و پاسخ مثبت نیز گرفته‌ایم. اجرای مصوبات 9 ماده‌ای شورای عالی آب که پس از تصویب آن در اوایل سال 93 هنوز اجرا نشده بود، یکی از مهم‌ترین خواسته‌های کشاورزان است و امیدواریم در اوایل سال 96 مشکلات به مراتب کم‌تری داشته باشیم.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره بحث انتقال آب از تونل بهشت‌آباد بیان کرد: مدیریت رودخانه طبیعی زاینده رود و تونل شماره 1 به کشاورزان شرق اصفهان واگذار شده و بحث تونل شماره 3 و بهشت‌آباد مربوط به وزارت نیرو و سایر افراد است. بنابراین سهم آبه صنعت و خارج اصفهان از تونل شماره 2، 3 و بهشت آباد تامین می‌شود و کسانی که در این کار خللی ایجاد کنند، مانع پیشرفت کار خودشان می‌شوند. امیدواریم حق‌آبه طبیعی اصفهان که تا کنون به آن توجه نشده است مورد نظارت و توجه بیشتری قرار گیرد.

وی ادامه داد: بحث انتقال آب از تونل بهشت‌آباد در میان نمایندگان مجلس اصفهان مطرح نیست و قرار نیست آب این تونل به اصفهان انتقال پیدا کند. ما خواهان آن هستیم که روش سنتی انتقال آب به اصفهان همچنان به قوت باقی بماند و به حق و حقوق اصفهان نیز دست‌درازی نشود.

عابدی درباره راهکارهای مجلس برای کاهش معضلات و مشکلات آلودگی هوا، اظهار داشت: سوخت مازوت نیروگاه‌ها و وسایل نقلیه از مهم‌ترین منابع آلودگی هوای کلان‌شهرها محسوب می‌شود.

وی گفت: قرار بر این شده است که نیروگاه‌ها از منابع جایگزین جهت سوخت خود استفاده کنند و بر این امر بسیار پافشاری می‌کنیم اما درباره سوخت خودروها هنوز موفق نبوده‌ایم. در این رابطه لازم است شورای شهر و پلیس راهنمایی و رانندگانی قوانینی را جهت محدودیت وسایل نقلیه آلوده‌کننده در سطح شهر قرار داده تا این مشکل هم برطرف شود.

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی درباره اجرای طرح سه‌شنبه‌های بدون خودرو در اصفهان گفت: اقدامات انجام شده در این رابطه بسیار پسندیده است و انتظار داریم که استقبال‌ بیشتری از این طرح انجام گیرد تا آلودگی هوا کاهش یابد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار