امام جمعه آمل با اشاره به برگزاری یادواره 36 شهید روحانی آمل و شهدای روحانی استان مازندران به میزبانی این شهرستان خبرداد و گفت: این مراسم در روز پنج شنبه نهم دی در مصلی نمازجمعه آمل با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود که همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است
کد خبر: ۸۷۷۷۶۴۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، امام جمعه آمل گفت: جلساتی با علامه جوادی آملی، علامه حسن زاده آملی، رئیس قوه قضاییه، رئیس مجلس شورای اسلامی، آیت الله شهرستانی و مدیران ارشد استانی انجام شود تا از رهنمودها و حمایت‌های این بزرگواران بهره‌مند شویم.

حجت‌الاسلام سید جلیل مرتضوی در شورای فرهنگ عمومی این شهرستان با محوریت برگزاری کنگره بین‌المللی میرقواالدین مرعشی با تاکید بر اجرای کارهای شایسته جهت برگزاری این کنگره مهم، اظهار داشت: در زمینه علمی کنگره ضرورت دارد توجه ویژه‌ای شود و دبیرخانه‌ای در فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان مستقر و در کنار آن کمیته مالی تشکیل شود.

وی با بیان اینکه با توجه به شخصیت بزرگ و ارزشمند میرقوام الدین مرعشی باید زمینه معرفی این عالم ربانی فراهم و تلاش‌های ارزنده‌ای در این راستا صورت گیرد، افزود: همچنین برای ساماندهی وضعیت بقعه آن نیز در کنار بازسازی این مکان تاریخی می‌توان آن را به یک مجموعه بزرگ فرهنگی تبدیل کرد.

مرتضوی با اشاره به اینکه نیاز است زمینه خروج مصلی نمازجمعه از این مکان فراهم شود، عنوان کرد: شورای اسلامی شهر و شهرداری آمل باید در این زمینه ورود پیدا کرده و بخشی از مسیر هشت کیلومتری رودخانه هراز را به این امر اختصاص دهند.

وی با بیان اینکه با توجه به مدت یک ساله از زمان برگزاری کنگره باید راهکارها و تدارک لازم دیده شود تا به بهترین نحو ممکن و آن‌گونه که شایسته است برگزار شود، بیان کرد: هم‌اکنون بقعه میرقوام الدین مرعشی مورد استقبال گردشگران بسیاری از داخل و خارج کشور است بنابراین باید این بقعه را از وضعیت فعلی خارج کنیم؛ برای شناساندن این بزرگوار به نسل آینده جامعه تلاش و زمینه لازم فراهم شود.

مرتضوی، بقعه میربزرگ آمل را نماد و محور این شهرستان عنوان و مطرح کرد: با توجه به وجود بزرگان دینی در آمل باید احترام لازم را برای آنها داشته باشیم و در راستای تکریم‌شان سعی داشته باشیم چرا که آیندگان در این زمینه قضاوت می‌کنند.

امام جمعه آمل با اشاره به برگزاری یادواره 36 شهید روحانی آمل و شهدای روحانی استان مازندران به میزبانی این شهرستان خبرداد و گفت: این مراسم در روز پنج شنبه نهم دی در مصلی نمازجمعه آمل با سخنرانی آیت‌الله صادق آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه برگزار می‌شود که همزمان با روز بصیرت و میثاق امت با ولایت است.

ارسال نظرات
پر بیننده ها