دومین اجلاسیه استانی نماز با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور شخصیت‌های ملی و استانی در روز 26 آبان در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله میاندورود برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۴۶
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با اشاره به اینکه بسیاری از شهرک‌ها و تفرجگاه‌های ساحلی و پارک جنگلی استان فاقد امام جماعت هستند، افزود: تجهیزات نمازخانه ای استان باید تکمیل شود و مازندران نیازمند کتابخانه تخصصی نماز است.

حجت الاسلام عباسعلی ابراهیمی اظهار داشت: دومین اجلاسیه استانی نماز با موضوع نقش نماز در کاهش آسیب‌های اجتماعی با حضور شخصیت‌های ملی و استانی در روز 26 آبان در اردوگاه شهدای دانش آموزی بادله میاندورود برگزار می‌شود.

وی افزود: این همایش با موضوع کاهش اعتیاد، طلاق، فضای مجازی و حاشیه نشینی با محوریت نسل جوان و آینده ساز جامعه با حضور رئیس ستاد اقامه نماز کشور، نماینده ولی فقیه در استان و استاندار مازندران، ائمه جمعه و جماعات برگزار خواهد شد.

ابراهیمی با اشاره به کمبود 60 نمازخانه بین راهی در استان، افزود: این استان با کمبود ائمه جماعات و نیرو در شهرستان‌ها مواجه است.

وی با تاکید بر تربیت مدرسین بومی امر نماز در استان، گفت: نهاد مستقل برای تولی گری امر نماز در مساجد نداریم بنابراین مساجد در طول اوقات شرعی برای نمازگزاران باز نیست.

مدیرکل سابق فرهنگ و ارشاد اسلامی مازندران با اشاره به همکاری نهادهای فرهنگی، مدنی و اجتماعی برای ترویج امر نماز در جامعه، افزود: عزم استانی و ملی در امر ترویج نماز ضروری است.

ابراهیمی با تاکید بر تربیت مدرسین بومی نماز در استان، افزود: تبلیغات محیطی از سوی شهرداری‌ها برای ترویج امر نماز ضروری است.

وی با بیان اینکه نماز اول وقت مدارس و ادارات باید از سوی مدیران مدارس و ادارت جدی گرفته شود، گفت: احکام نماز در اماکن فرهنگی و تبلیغی ترویج شود.

دبیر ستاد اقامه نماز مازندران با تاکید نامگذاری میادین استان به نام " نماز "، گفت: پاسخگویی به شبهات مربوط به امر نماز، جریان سازی، آشناسازی و آسان سازی در امر فرهنگ نماز با تدبیر و تعلیم و تبلیغ و تعمیق امر نماز سبب کهش آسیب‌های اجتماعی خواهد شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها