مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: با مشارکت چهار استان دیگر در مرز چذابه، موکب مازندران در استان خوستان برپا شد و به زوار پیاده امام حسین (ع) خدمت رسانی می‌کند.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۵۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۵۵

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، مدیرکل بیمه سلامت مازندران گفت:ارائه هرگونه خدمات بیمه مکمل درمان با نام سازمان بیمه سلامت، غیرقانونی است و مردم استان از دریافت خدمات با عناوین جعلی بیمه مکمل سلامت از سوی افراد سودجو، جداً خودداری کنند.حجت الاسلام ستار علیزاده با اشاره به پیاده روی بزرگ اربعین حسینی، گفت: قیام امام حسین (ع) در حال جهانی شدن بوده و در اربعین حسینی از نقاط مختلف جهان در این راهپیمایی عظیم شرکت می‌کنند.

وی با تاکید بر اینکه همه ما باید تلاش کنیم که در مسیر ترویج فرهنگ حسینی عقب نمانیم، افزود: اجتماع عظیم اربعین حسینی مانور عظیم اقتدار و عظمت مسلمانان در مقابل دشمنان اسلام است.

علیزاده در ادامه بیان کرد:همزمان با نزدیکی آغاز پیاده روی اربعین حسینی، موکب اوقاف مازندران با مشارکت چهار اداره کل اوقاف و امور خیریه کشور در مرز چذابه استان خوزستان برپا شد.

رسول ظفرمند افزود: سازمان بیمه سلامت با هیچ شرکتی که خدمات بیمه مکمل را ارائه می‌دهند، هیچگونه قراردادی نداشته و ارائه هرگونه خدمات بیمه ای با نام این اداره کل صرفاً از طریق دفاتر پیشخوان دولت طرف قرارداد با این اداره کل انجام می‌پذیرد و مردم استان از دریافت خدمات این اداره کل از افراد و مکان‌هایی غیر از دفاتر مذکور جداً خودداری کنند.

وی با اعلام اینکه، بیماران خاص اعم از بیمه شدگان جدید و بیمه شدگان قبلی که دفترچه بیمه فعال دارند، نسبت به ثبت اطلاعات خود در سامانه ثبت نام بیماران خاص به نشانی http://www.samanehrefah.ir اقدام کنند، افزود: به منظور مدیریت یکپارچه خدمات قابل ارائه به بیماران خاص و در راستای مدیریت هزینه و پیشگیری از پرداخت یارانه‌های مضاعف، ضرورت دارد تمامی بیماران خاص مازندران چه آنهایی که از قبل دفترچه بیمه داشتند و چه بیمه شدگان جدید، اطلاعات خود را در سامانه ثبت نام بیماران خاص ثبت کنند.

معاون بهره وری اقتصادی اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون اجاره‌نامه بیش از 10 هزار رقبه در مازندران بروزرسانی و تنظیم اولیه شد.

نوروز رشیدی با بیان اینکه بیشتر برنامه‌های سازمان اوقاف و امور خیریه در امام‌زادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، افزود: اماکن متبرکه از جایگاه بالایی برخوردار و در ایام سال میزبان میلیون‌ها مسافر هستند.

معاون بهره وری اقتصادی موقوفات و بقاع متبرکه اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران بیان کرد: دریافت عواید موقوفات و تنظیم اجاره‌نامه برای متصرفان موقوفات یکی از وظایف مهم سازمان اوقاف است و باید با جدیت پیگیری شود.

نرخ بیکاری مازندران در فصل تابستان95 به 10.8 رسید که نسبت به تابستان 94 که 12.1 درصد بوده است 1.3 درصد کاهش یافته است.

بر اساس اعلام مرکز آمار ایران، مازندران در ردیف 14 استانی بود که در تابستان 95 موفق به کاهش نرخ بیکاری در کشور شده است.

مازندران با نرخ رشد اقتصادی 41.6 رتبه نهم کشور را کسب کرده است .نرخ بیکاری در 15 استان کشور در تابستان 95 افزایش یافته است.

معاون حقوقی و ثبتی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: امسال بیش از 400 هکتار از اراضی موقوفات استان با پیگیری‌های حقوقی و قضایی احیا شد.

مجتبی باقرزاده افزود: پیگیری حق و حقوق موقوفات یکی از وظایف اصلی و ذاتی سازمان اوقاف و امور خیریه است که تمامی این امور براساس شرع اسلام و نیت واقف انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه بعضی از افراد به‌دنبال تجاوز و تصرف به حریم موقوفه هستند که این موارد از سوی اوقاف شناسایی و به مراجع قضایی معرفی می‌شوند، افزود: مهم‌ترین سند وقفی در اوقاف، وقف‌نامه است که در مراجع قضایی به استناد وقف‌نامه تقاضای بررسی می‌شود.


ارسال نظرات
پر بیننده ها