در هفته کتاب و کتابخوانی نمایشگاه کتاب در روستای خانم آباد از توابع بخش مرکز شهرستان کامیاران گشایش یافت.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۷۸
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۱۵
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، آیین گشایش این نمایشگاه کتاب با حضور جمعی از مسئولان اجرایی شهرستان، دوستداران و علاقمندان کتاب و کتابخوانی و جمعی از اهالی این روستا برگزار شد و در این نمایشگاه که در آن انواع کتاب های ادبی، تاریخی، فرهنگی، اجتماعی و کمک آموزشی عرضه می شد، با استقبال خوب اهالی این روستا بویژه دانش آموزان روبرو بود.
 

مسعود روحانی فرماندارکامیاران در حاشیه این دیدار ضمن بیان لزوم توجه شهروندان به امر کتاب و کتابخوانی عنوان داشت: فرهنگ بخشی از زندگی روزمره انسان ها بوده و مصادیق فرهنگی برای ارزش دادن به هنجارهای اجتماعی باید شناخته شوند.

وی افزود: کتابخوانی و دسترسی به کتاب های روز از جمله مصداق های ارزشی هر جامعه است و لازم می نماید به این مورد بهای بیشتری داده شود تا همواره آرامش و آسایش روحی و روانی اجتماع تضمین شود.

فرماندار کامیاران در پاسخ به این پرسش که آیا سرانه کتابخانه موجود در شهرستان در حد استانداردهای تعریف شده می باشد، ابراز داشت: وضعیت  سرانه کتابخانه های شهری و روستائی دراین شهرستان نسبت به مناطق دیگر بهتر شده واگر چه به استانداردهای اعلام شده نزدیک نشده،اما در چندسال اخیر با دایر شدن کتابخانه های متعددی تا حدودی دسترسی به مراکز کتابخانه ای بهتر شده است.

 
ارسال نظرات