مدیر کل کتابخانه های عمومی مازندران با بیان اینکه کتابداران سفیر نور و روشنی جامعه هستند، ادامه داد: مازندران نخستین استانی است که عدالت مطالعاتی را در کشور اجرا می‌کند
کد خبر: ۸۷۷۷۶۷۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۸

به گزارش خبرگزاری بسیج مازندران، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه باید به‌دنبال ارتقای سطح کتابخوانی در استان باشیم و این فرهنگ نیازمند توسعه است، تصریح کرد: نقش کتابداران در کاهش آسیب‌های اجتماعی جامعه اثرگذار و غیر قابل انکار است.

آرزو ولی‌پور در آیین گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار در سالن همایش‌های هلال احمر مرکز مازندران، اظهار کرد: کتابداران ما با کتاب مشهور هستند و این یک نوع افتخار محسوب می‌شود.

وی با بیان اینکه ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی فقط ویژه به یک هفته و یک روز نباید باشد بلکه ما نیازمند این هستیم تا همه روزهای ما روز کتاب و کتاب‌خوانی باشد، افزود: کتابداران مازندران عزم خود را جزم کردند تا منویات مقام معظم رهبری در حوزه کتاب و قرار گرفتن کتاب در سبد خانوارها عملیاتی شود.

این مسؤول با بیان اینکه کتابداران سفیر نور و روشنی جامعه هستند، ادامه داد: مازندران نخستین استانی است که عدالت مطالعاتی را در کشور اجرا می‌کند.

ولی‌پور با بیان اینکه اگر بچه‌های کار در جامعه رها شوند، فردای آنها ساخته نمی‌شوند، تصریح کرد: برای نخستین‌بار در کشور بچه‌های کار در مازندران به بچه‌های کتاب تبدیل شدند.

وی، ادامه داد: مردم مازندران اهل کتاب هستند و در حوزه مطالعه برای آنها باید زیرساخت‌ها مهیا شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی مازندران با بیان اینکه مردم مازندران حق دارند عضو فعال کتابخانه‌های عمومی استان باشند، خاطرنشان کرد: مردم مازندران از داشتن کتابخانه مرکزی محروم هستند.

این مسؤول با بیان اینکه فرهنگ و کتاب باید دغدغه اول مسؤولان باشد، اظهار کرد: حق مازندران این نیست که بعضی از شهرها از داشتن کتابخانه محروم باشند.

ولی‌پور با بیان اینکه 39 پروژه نیمه‌کاره احداث کتابخانه عمومی استان در حال انجام است که 29 میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد، افزود: 6 باب کتابخانه در استان در حال افتتاح داریم که نیازمند تجهیز است.

وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگ باید پاسخگوی نیازمندی‌های مردم باشیم و از موازی کاری پرهیز شود، گفت: باید جامعه‌ای آگاه داشته باشیم و این جامعه بدون مطالعه کتاب به‌دست نمی‌آید.

ارسال نظرات
پر بیننده ها