نماینده مردم شاهرود در مجلس در گفتگو با «بسیج»:

دولت به جز تعطیلی مدارس برای معضل آلودگی هوا چه کرده است؟

سید حسن حسینی گفت: دولت و مسئولان بگویند که برای مقابله با آلودگی هوا چه تدبیری اندیشیده اند صرفا با تعطیلی مدارس که نمی شود جلوی آلودگی هوا را گرفت.
کد خبر: ۸۷۷۷۶۸۷
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۲۶

سید حسن حسینی نماینده مردم شاهرود در مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری بسیج با اشاره به تشدید آلودگی هوای تهران و اظهارات عجیب خانم ابتکار مبنی بر اینکه وضعیت هوا نسبت به سال های گذشته خیلی بهتر شده است، بیان داشت: مشخص نیست خانم ابتکار با چه ادله ای این ادعا را دارند، وضعیت هوای امروز نشان می دهد آلودگی در برخی نقاط تهران به حد اضطرار رسیده و میزان آلایندگی در این چند روز در چند سال گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: سازمان هواشناسی بارندگی در امسال را 25 درصد کمتر از سال های گذشته پیش بینی کرده است لذا طبیعی است که آلایندگی هوا در این وضعیت بیشتر خواهد شد، دولت و مسئولان بگویند که برای مقابله با آلودگی هوا چه تدبیری اندیشیده اند صرفا با تعطیلی مدارس که نمی شود جلوی آلودگی هوا را گرفت.

نماینده مردم شاهرود در مجلس خاطر نشان کرد: چرا آلاینده های اصلی هوای تهران و کلانشهرها که همان خودروها و کارخانه های اطراف تهران هستند ساماندهی نمی شوند؟ چرا خودروهای فرسوده خارج نمی شوند؟ چرا مسئولان وضعیت حمل و نقل را سامان نمی دهند؟ این مسائل بارها در مجلس آمده و تصویب و به دولت نیز ابلاغ شده اند اما باید اراده جدی تری باشد.

حسینی یادآور شد: بسیاری از مرگ و میرها و بیماری ها در اثر همین آلودگی هوا ایجاد می شود ضمن اینکه هزنیه های بسیار زیادی مربوط به این مسئله صرف می شود، اما اگر این هزینه ها در حوزه پیشگیری از آلایندگی ها صرف شود طبیعتاً اثر خود را خواهد گذاشت.

این مقام مسئول در خاتمه اظهار داشت: دولت باید برای وضعیت هوا جلسه فوق العاده بگذارد البته این چیزی نیست که با تصمیم مقطعی مسئولان جوابگو باشد بلکه باید با برنامه دراز مدت و ارائه راهکار های اساسی این معضل را برطرف کرد، بیش از 10 سال است که قانون در این خصوص تصویب شده است اما دولت ها توجه نمی کنند و صرفاً در ایام اضطراری اقدامات بازدارنده انجام می دهند که اثر وضعی خوبی نداشته است. امیدوارم در دولت تحرکی ایجاد شود تا این مشکل رفع شود.


ارسال نظرات