الفتی خبر داد

ارسال 4500 جلد کتاب اهدائی از کتابخانه مهربانی به مناطق محروم جنوب کرمان

مشاور وزیر ارشاد در امور ایثارگران گفت: طرح کتابخانه مهربانی که از سال 1394در خانه فرهنگ ایثار و مقاومت شروع شده تعداد 4500 جلد کتاب را به مناطق محروم جنوب کرمان ارسال می کند.
کد خبر: ۸۷۷۷۸۰۱
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج، سعید الفتی مشاور وزیر در امور ایثارگران وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت طرح کتابخانه مهربانی که از سال 1394در خانه فرهنگ ایثار و مقاومت شروع شده است تعداد 4500 جلد کتاب را در روز کتاب و کتابخوانی به مناطق محروم جنوب کرمان ارسال می کند.

 درباره طرح کتابخانه مهربانی گفت این طرح در راستای ترویج فرهنگ فداکاری و با هدف اهداء کتاب توسط مردم برای توسعه فرهنگ کتابخوانی در جامعه طراحی شده است که در این طرح مردم شریف در اقصی نقاط کشور کتابهایی که مطالعه کرده اند و نیازی به آنها ندارند با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی اهداء می نمایند.

الفتی گفت این طرح دارای مزایای زیادی است که عبارتند از:

1-جامعه ما فرهنگ اهداء و هدیه دادن کتاب و حتی نذر کردن کتاب به عنوان یک فرهنگ می شود.

2- خیلی از خانواده ها باتوجه به اینکه در منزل تعداد زیادی کتاب دارند که مطالعه کرده اند وقتی این کتابها را اهداء کنند میل و رغبت به خرید کتاب پیدا می کنند و این امر به خرید و تولید کتابهای جدید نیز کمک می کند.

3- تعدادی از کتابهایی که در منازل می باشند کتابهای آموزشی یا درسی و یا مستعمل است که با اهداء این کتابها می توان از خمیر کردن این کتابها و تولید کتب جدیدی که کمک شود که تعداد کمتری درخت برای تولید کتاب قطع شود که این امر خود کمک به محیط زیست است.

4- خیلی از مناطق محروم ما نیاز مبرم به کتاب دارند و متاسفانه با توجه به وضعیت بودجه های دولتی با مشارکت مردم قسمت زیادی از این مشکلات حل می شود و کتاب در دسترس همه قرار می گیرد و فرهنگ کتابخوانی از شکل دولتی آن به شکل مردمی روی می آورد.

نتیجه این کار خیرخواهانه و خداپسندانه ترویج فرهنگ همکاری، فداکاری و ازخودگذشتکی مردم شریف ایران در راستای فرهنگ کتابخوانی در جامعه می شود که اثر مستقیمی در ارتقاء سطح فرهنگ عمومی جامعه دارد.

وی در پایان افزودند، تاکنون تعدادی از کتابهای اهدائی مردم برای تجهیز کتابخانه مساجد، مدارس و پایگاه های بسیج اهداء شده است و اولین محموله بزرگ آن در قالب 4500جلد کتاب و قرآن با هماهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب کرمان به این منطقه ارسال شده است. سعید الفتی از مردم خواست که در این طرح خداپسندانه شرکت نمایند که کمک به ارتقاء سطح فرهنگ جامعه اسلامی مان می شود.
ارسال نظرات
آخرین اخبار