گزارشی از بازید سردار رجبی از پروژه های طرح شهید شوشتری بیجار

سپاه استان برای رفع مشکلات روستا با تمام توان پای کار است

فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از محل پروژه های راه سازی در محدوده طرح شهید شوشتری،روستای کوله زان،سلطان آباد، ميدان مظفرخان- حسن‌آباد چاروق بيجار بازدید داشت.
کد خبر: ۸۷۷۷۸۲۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶

به گزارش خبرنگار خبرگزایر بسیج از کردستان، روستاهای بیجار با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند و این مشکلات موجب شده است بخشی از مردم روستاها را ترک و به شهرها مهاجرت کنند؛نامناسب بودن معبرهای راه روستایی، کمبود آب شرب و.. از این جمله است.

کار قرارگاه پیشرفت و آبادانی در کردستان با توجه به عقب ماندگی که در کردستان زیاد است و به همین دلیل سپاه کردستان تعهدات بیشتری نسبت به سایر استان‌ها در قالب فعالیت‌ قرارگاه پیشرفت و آبادانی با نام طرح شهید شوشتری پذیرفته و قرار است عمده کار این قرارگاه در حوزه روستایی باشد. 
 
طرح شهید شوشتری در 40 روستای شهرستان بیجار و 33 روستای شهرستان سروآباد برگزار می‌شود و در فازهای بعدی تمامی روستاهای استان کردستان زیرپوشش این طرح قرار خواهند گرفت. 

در سال‌های گذشته بحث محرومیت‌زدایی در سپاه انجام و همچنان در حال پیگیری است، اما طرح شهید شوشتری مجزای از دیگر طرح‌های محرومیت‌زدایی است.

طرح شهید شوشتری و اقدامات محرومیت‌زدایی غیر از اقداماتی است که در ادارات انجام می‌شود و در وسعتی گسترده‌تر در راستای حذف محرومیت از چهره استان و شهرستان‌هاست.

سردار محمدحسین رجبی فرمانده سپاه بیت‌المقدس کردستان از روستاهای محل اجرای طرح محرومیت زدایی شهید شوشتری در شهرستان بیجار بازدید داشت.

سردار رجبی در جریان این بازدید در محل پروژه های راه سازی و زیربنایی در حال اجرا در محدوده طرح شهید شوشتری حضور یافت و در جریان مشکلات و موانع روند اجرای کار قرار گرفت و دستور رسیدگی هرچه سریعتر به این موانع را داد.

وی در ادامه از پروژه هایی که در آینده در نوبت اجرا در محدوده طرح شهید شوشتری بودند از روستاهای مسیربازدید کرد و جلسه ای صمیمی با اهالی روستا پای دردل و مشکلات روستائیان نشست.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه مسیر بازدید خود در روستای کوله زان حاضر و در جریان پرژه احداث منبع آب این روستا قرار گرفت و با توجه به قدیمی بودن مدرسه و تقاضای اهالی روستا برای تخریب و بازسازی این طرح نیز در دستور کار قرار گرفت و سردار رجبی قول داد در صورت پای کار بودن روستائیان، سپاه استان نیز با تمام توان از این طرح پشتیبانی و حمایت خواهد کرد.

پروژه احداث خانه محروم،احداث مسجد روستای سلطان آباد از دیگر پروژه های مورد بازدید بود و سردار رجبی در این بازدید از اعلام آمادگی سپاه استان برای آموزش رایگان و در اختیار قرار دادن تسهیلات ارزان قیمت به مردم برای ایجاد شغل پایدار برای اهالی این روستا خبر داد و افزود: همچنین سپاه استان نسبت به رفع مشکلات محیطی روستا با تمام توان پای کار می باشد و از هیچ تلاشی فروگذاری نمی کند.

پروژه راه روستايي ميدان مظفرخان- حسن‌آباد چاروق بيجار و رفع مشکلات تامین آب شرب این روستا از دیگر پرژه های مورد بازدید بود.

سردا رجبی در ادامه بازدید از پرژه های طرح شهید شوشتری از مسیر جاده جعفر آباد به صلوات آباد بیجار بازید و بر رفع نقاط حادثه خیز این مسیر با استفاده از امکانات و ماشین آلات سپاه تاکید کرد.

فرمانده سپاه کردستان در ادامه بر تسریع اجرای پرژه های زیرساختی و در پی آن رونق اقتصادی با تاکید بر علمی بودن اقدامات و استفاده از تمام توان تاکید کرد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار