رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه گفت: ‏نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه با حدود یک‌هزار عنوان کتاب به مدت ده روز برگزار می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۷۹۳۹
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۰

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ احمد جوانمرد در بیست ‏و چهارمین دوره هفته کتاب با اشاره به ‏برنامه‌های اداره ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه برای این هفته گفت: ‏برپایی ‏نمایشگاه کتاب در محل کتابخانه عمومی امام علی(ع) شهر مامونیه با حدود یک‌هزار عنوان کتاب به مدت ده روز، برگزاری مسابقات کتابخوانی، برگزاری جلسات معرفی و ‏نقد کتاب، اهدای کتاب به مدارس، تقدیر از کتابداران، کتابخوانان برتر، اعضای نمونه کتابخانه‌ها و خادمین کتاب از جمله برنامه‌های این هفته در شهرستان زرندیه است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان زرندیه با اشاره به اهمیت کتاب و کتابخانی در جامعه، تصریح کرد: تعداد کتابخانه‌ها، اعضا، کتب موجود در کتابخانه‌ها، تعداد کتب ‏به امانت گرفته شده، تعداد نویسندگان و ناشرین از جمله شاخصه‌های مهم فرهنگی یک جامعه ‏است.

وی انجام فعالیتهای فرهنگی در راستای ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی را ضروری دانست و افزود: امیدوارم بتوانیم با ترویج و اشاعه این فرهنگ، سرانه مطالعه در ‏جامعه را ارتقاء دهیم.‏

جوانمرد بیان کرد: قیمت بالای کتاب، در دسترس نبودن کتابهای روز، تکنولوژیهای جدید از جمله اینترنت و ‏موبایل از جمله عوامل کم توجهی به کتاب و کتابخوانی در جامعه کنونی است.

رئیس فرهنگ و ارشاد اسلامی زرندیه در پایان خاطرنشان کرد: ‏فرهنگسازی از مدارس می تواند کمک بزرگی در این راه به ما کند چرا که نقش آموزش و پرورش در این خصوص بسیار مهم و تاثیرگذار دانست.‏

انتهای پیام/

ارسال نظرات