امام جمعه تربت جام بیان داشت: يادواره شهدا احياء و بازگويي فرهنگي است.
کد خبر: ۸۷۷۷۹۶۳
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از خراسان رضوی، حجت الاسلام دکتر طاهری در سومین یادواره شهدای هنرجوی واحد مقاومت بسیج هنرستان فنی شهید مهدیزاده تربت جام با اشاره به حدیثی از رسول خدا (ص) که می‌فرمایند: «اشرف الموت قتل الشهاده» شهادت برترین مرگ هاست افزود: باشرافت ترین شیوه مرگ "شهادت" در راه خداست و شهادت هنر و سعادت ماندگاریست که نصیب هر کسی نمی‌شود.
 
وی در سومین یادواره هنرجویان هنرستان فنی شهید مهدیزاده تصریح کرد: يادواره شهدا احياء و بازگويي فرهنگي است كه در حال حاضر به آنان نياز مبرم داریم.
 
وی با اشاره به وصایای و سخنان شهدا که نبایستی حرف امام  راحل بر زمین بماند و با رشادت رزمندگان اسلام آزاد خرمشهر آزاد شد، خطاب به دانش آموزان گفت: اكنون هم بايستي نگذارید حرف رهبر معظم انقلاب  كه می فرمایند اقتصاد مقاومتي با اشتغال پايدار بايد در كشور ايجاد و زندگي اسلامی ایرانی نشر و گسترش یابد، نباید بر زمين بماند.
 
امام جمعه تربت جام متذکر شد: جوانان ما به دلیل بیکاری و عدم دانش و شناخت کافی نسبت به آسیب های فضای مجازی گرفتار این « دجال واره » شده اند و بايستي با روشنگری و آگاه سازی مُخاطرات بازگویی شود و مراقبت خود جوانان و خانواده ها در این زمینه بیشتر باشد.
 
حجت الاسلام دکتر طاهری به وضعيت كشور در قبل از انقلاب اشاره كرد و ابراز داشت: در گذشته از ساخت حداقل تأسيساتی در كشور ناتوان بوديم و دنيا با تمسخر به ايران نگاه مي‌كرد اما امروز به برکت خون شهیدان شاهد ساخت تأسيسات و فن آوری های نوینی در كشور هستیم که در دنيا بي نظير است و نگاه دنيا به رغم دسیسه های استکبار جهانی نگاه با عزت و اقتدار است.
 
وی با اشاره به دو شبكه ماهواره اي در انگليس گفت: كار اين شبكه ها تفرقه افكني و تخریب دو مذهب شيعه و اهل سنت است و هدفي جزء كشته شدن مسلمانان  توسط ایادی داعشي خود در منطقه ندارند.
 
دكتر طاهري سپس به حضور 25 ميليون عاشقان و شیفتگان امام حسين (ع) از سراسر جهان در آیین پیاده روی اربعين حسینی اشاره داشت و گفت: در حال حاضر غربي ها از حضور ميليوني مسلمانان وغیر مسلمان كه تا اربعین حسینی با پاي پياده راهي كشورعراق می‌شوند بشدت هراس دارند.
 
 وي در پايان با بیان این مطالب که راه شهيدان بخوبي پيش مي رود و هم اکنون طلاب شيعه و سني بيش از 100 كشور دنيا در شهر مقدس قم تحصيل می کنند، گفت: از این مجموع 37 هزار طلبه كه خيلي از آنان مسلمان نبوده و مسيحي هستند فارغ التحصيل شدند که اگر در كل دنيا پخش شوند هر كدام بمب اتمي مثل شهید زکزاکی و شیخ نمر مي باشند.
 
در ابتدای اين مراسم معنوی مديرهنرستان شهيد مهديزاده با اعلام اين مطلب كه همه بايستي از فرهنگ ايثار و شهادت پاسداري كنيم گفت : اقتدار حاكم در اين كشور مرهون خون شهدای است فرهنگ مقاومت ، جانبازي و جانفشانی را به ما آموختند و بايستي این تفکر به نسل هاي آينده انتقال يابد.
 
مهندس حسين ميركي افزود: امنيت و آرامشی که امروز در كشور حاکم است اين امنیت را شهداي عزيز با نثار جان خون به ما هديه بخشيدند و برای این که قدردان این نعمت و ادامه دهنده راه شهدا باشیم وظیفه هر معلم درست تعلیم و تربیت کردن و دانش آموزان بیشتر درس خواندن است.
 
گفتنی است؛ سومين يادواره شهداي هنرجوی واحد مقاومت بسیج هنرستان فنی شهيد مهديزاده تربت جام با حضورامامان جمعه شهر تربت جام ، نصرآباد و اهل سنت، فرماندهان نظامي، روحانيون ، جمعي از مسئولين دستگاه هاي اجرايي و هنرجويان در محل سالن اجتماعات این هنرستان باشکوه خاصی برگزار و از خانواده شاهد، ایثارگر و نخبه‌های دانش‌آموزی تجلیل شد.
ارسال نظرات
پر بیننده ها