سعید جلیلی در نشست «گفتمان انقلاب اسلامی» دانشگاه کردستان
عضو شورای عالی امنیت ملی با اشاره به اینکه تجربه برجام از خود برجام مهم‌تر است،افزود: نزدیک به یک سال از اجرای برجام گذشته و بهتر است دستاوردهای این سند در مراکزی چون دانشگاه‌ها مورد مطالعه قرار گیرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۰۳۰
|
۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۲۳:۴۶
به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، سعید جلیلی عصر امروز در نشست «گفتمان انقلاب اسلامی» که به دعوت بسیج دانشجویی و جامعه اسلامی دانشگاه کردستان در جمع دانشجویان این دانشگاه حاضر شده بود، گفت: هر چند در دنیا بیش از صدها کشور وجود دارد اما باید بدانیم چرا نام ایران در رسانه ها, در اخبار در سخنان مقامات کشورهای مختلف زیاد شنیده می شود؟ چرا چند کشور که خود را ابرقدرت دنیا می دانند حاضر هستند همه کارهایشان را رها کنند و  با نمایندگان ایران به مذاکره بنشینند.

 

وی افزود: شاید فکر کنید بخاطر داشتن انرژی هسته ای است اما مگر کشورهای همسایه ما از جمله هند و پاکستان خیلی قبلتر از ما انرژی هسته ای نداشته اند اما چرا درباره انها چنین حساسیتی وجود ندارد.مگر فعالیت های هسته ای ایران  که هم صلح‌آمیز است, هم زیر نظر آژانس است و  هم با حضور بازرسان و دوربین ها کنترل می شود چرا انقدر برایشان مهم است.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی گفت: امروز تمدنی نوین و گفتمانی جدید به نام انقلاب اسلامی در حال شکل‌گیری است که مبتنی بر حقیقت بوده و همین باعث نگرانی استکبار است.

 

وی افزود: آن چیزی که استکبار را نگران می‌کند، ارائه الگوهایی برای استفاده آگاهانه و حداکثری از امکانات بوده و این الگو امروز تکثیرشده است و در لبنان، سوریه، یمن و بسیاری از کشورهای اسلامی دیگر در حال استفاده است.

 

جلیلی با اشاره به منطق زورگویی و استکباری ابرقدرت های دنیا گفت: ابر قدرت‌های جهان علاوه بر اینکه می‌گویند کشورهای دیگر نباید پیشرفت کنند بلکه ادعا می کنند که در قرن آینده هم باید رهبری آمریکا بر دنیا حفظ شود.

 

جلیلی ادامه داد: بیش از 70 سال است که نظم خاصی در جهان در جهت تامین منافع ابرقدرت های جهان شکل گرفته است و عده ای از این کشورهای قدرتمند ادعا می کنند که ما باید امتیازات ویژه ای داشته باشیم مثل حق وتو, داشتن سلاح هسته ای, و ... البته این مناسباتی است که آنها شکل داده اند و همانطور که میدانید منطق استکبار منطق قدیمی زور است .

 

وی با بیان اینکه طنز روزگار است که کسانی که مدعی دنیا هستند که خودشان بر عدم صلاحیتشان  تاکید می کنند گفت: در تمام مصاف‌های دنیا اراده انقلاب اسلامی در برابر اراده تمام قدرت‌های جهان ایستادگی کرده و پیروز شده و این ناشی از ارائه همان الگوی جدید است.

 

عضو شورای عالی امنیت ملی در جمع دانشجویان کردستانی گفت: نظامی می تواند موفق و پیروز شود که به خاطر رضایت عده ای خاص رضایت عموم مردم را نادیده نگیرد.

 

وی تصریح کرد: هر چند حدود یک سال از توافق برجام می گذرد اما باید امروز از خود بپرسیم که دستاورد برجام چیست؟ چه مقدار از توافقات برجام عملی شد, راکتور اراک که 15 سال دانشمندان ایرانی برای آن زحمت کشیدند چرا الان در آن بتن ریخته شده است؟و دهها چرای دیگر و در مقابل در حالی که ایران به تمام تعهدات خود عمل کرد طرف مقابل نه تنها بعد از گذشت یکسال این تعهدات را عملی نکرده است بلکه زیاده خواهی هم می کند.

 

 

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در شورای امنیت ملی افزود: قدرت نظام مقدس جمهوری اسلامی ناشی از جمهوریت و خواست مردمی بوده و هم اکنون حفظ قدرت نظام و افزایش آن مهمترین آرمان انقلاب اسلامی است.

 

جلیلی گفت: لازمه حفظ قدرت نظام حفظ جمهوریت در تمامی بحث ها از جمله اقتصاد و سیاست است و در این بین نباید به دنبال جلب رضایت برخی زیاده خواهان بود.

 

وی افزود: تصمیم های اقتصادی جامعه نیز در جامعه باید به گونه ای باشد که بر اساس توانمندی های داخلی در راستای تقویت این توانایی ها باشد تا نظام با همراهی مردم در مقاومت و ایستادگی اهداف خود را پیش ببرد.

 

جلیلی تصریح کرد: اگر می‌خواهیم در فضای تنفس مردم گشایش و طراوتی ایجاد شود، راه آن فرور ریختن خساراتی است که انحصارات عده‌ای خاص به دور اقتصاد کشور کشیده و آنچه زندگی را بر جمهور ملت سخت و نفس مردم را تنگ می‌کند، حصارهایی است که کدخداهای داخلی با اعتمادی که سیستم بانکی به آن‌ها می‌کند، بالا می‌برند

 

ارسال نظرات