رئیس سازمان بسیج هنرمندان اردبیل خبر داد

برگزاری مراسم عصر شعر باران پاییزی در اردبیل

مراسم عصر شعر باران پاییزی با حضور شعرای منتخب استانهای آذرباجانشرقی , آذربایجانغربی , زنجان وگیلان در اردبیل برگزار خواهد شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۴۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، عظیم دشتی در جلسه هماهنگی برنامه های هفته بسیج که با حضور مدیران انجمن های هنری وادبی سازمان بسیج هنرمندان استان برگزار شد اظهار کرد :هنر درخت تناوری است که اگر چه بخشی از مراحل خلق آن به مطالعه وممارست مداوم هنرمند بستگی دارد , اما ریشه اصلی سیر مراحل حیات وتکاملش را از عالم ماورا به ارمغان دارد .

وی افزود :ازنگاه آموزه های دینی , هنر سرچشمه جوشان ذات مقدس باری تعالی است و هنرمند هیچ گاه در پیمودن این راه نباید با فراموشی سیراب گر اصلی خود در ورطه غرور وخودشیفتگی گرفتار گردد با این نگاه هنرمند باید درنهایت فروتنی وتواضع زندگی کند واز فخر فروشی وتکبر دوری ورزد.

دشتی در ادامه بیان داشت :هنرمندی درجامعه اسلامی هنرمند متعهد است که هنر خود را درخدمت تعالی ارزش های انسانی واسلامی قرار دهد و مهمترین ماموریت سازمان بسیج هنرمندان در عرصه فرهنگ وهنر هدایت هنرمندان به این سمت وسو است.

رئیس سازمان بسیج هنرمندان استان گفت :دشمنان در جنگ نرم ا زابزار هنر برای غلبه بر جامعه هدف خود نهایت بهره را می برد زیرا این ابزار به فیزیک انسان آسیب وارد نمی کند بلکه این ابزار با افکار وعقاید انسانها سروکار دارد که اگر انسان از درون تهی شود هیچگونه قوه مقاومت وایستادگی در برابر هجمه بیگانگان در وجود او نخواهد بود.

وی افزود :برای غلبه برجنگ نرم دشمنان باید از روش وشیوه های خود آنان استفاده کرد , امروز یک فیلم ارزشی , یک قطعه نمایش ارزشی وفاخر , یک رمان وداستان حقیقی وارزشی , یک بیت شعر ویک قطعه سرود حماسی وانقلابی می تواند بعنوان یک شمشیر تیز وبرنده عمل کند و وظیفه متولیان فرهنگ وهنر در این عرصه این است که ابزار لازم برای ساخت این گونه سلاح برنده را دراختیار هنرمندان قرار دهند.

دشتی درادامه با گرامیداشت فرا رسیدن هفته بسیج گفت : برنامه های متنوع فرهنگی وهنری در گرامیداشت هفته بسیج اجرا خواهد شد ,مراسم شعر باران پاییزی با حضور شعرای منتخب استانهای آذرباجانشرقی , آذربایجانغربی , زنجان وگیلان , برگزاری محفل شعر آیینی وعاشورایی در شهرستان خلخال , دیدار با خانواده های معظم شهدای هنرمند , آیین اختتامیه سوگواره عکس نبض عاشورا , برپایی نمایشگاه فرهنگی وهنری از جمله برنامه های است که در هفته بسیج توسط سازمان بسیج هنرمندان اجرا خواهد شد.


ارسال نظرات