قائم‌مقام وزیر کشور:

ارتقای 11 درصدی رشد اقتصادی کشور در دولت یازدهم

قائم‌مقام وزیر کشور گفت:رشد اقتصادی در دولت تدبیر و امید حدود 11 درصد ارتقا پیداکرده است .
کد خبر: ۸۷۷۸۲۷۰
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۵
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از لرستان،محمدحسین مقیمی در جلسه شورای اداری استان که در سالن اجتماعات استانداری لرستان برگزار شد اظهار داشت: دولت برای خروج از رکود امسال حدود 12 هزار میلیارد تومان به بخش تولید تزریق و سرمایه‌گذاری کرده است که مسئولان باید این تسهیلات را در جای خود هزینه کنند. 
 
وی افزود: در بحث مسائل اقتصادی دولت زیر سؤال است که چرا در مورد مسائل اقتصادی کم‌توجهی می‌کند اما این‌گونه نیست؛ دولت تورم 43 درصدی را به یک‌رقمی تبدیل کرده است و رشد اقتصادی منفی 6.7 درصدی را به مثبت 4.5 درصد رسانده که نشان می‌دهد تحول اقتصادی در کشور به وجود آمده است. 
 
قائم‌مقام وزیر کشور بابیان اینکه رشد اقتصادی امروز حدود 11 درصد ارتقا پیداکرده است عنوان کرد: در بحث رشد اقتصادی تراز بازرگانی سطح جهانی قبلاً منفی و واردات بیشتر بود که سال 94 نخستین سالی بود که تراز ما مثبت و صادرات از واردات جلو میزند. 
 
معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به اینکه  امنیت در سراسر کشور برقرار است اظهار داشت: این در حالی است که شرایط کشورهای همسایه و وضعیت آن‌ها را به‌خوبی می‌دانیم و شاهد  هستیم که مسائل امنیتی آن‌ها چگونه است و جریانات تروریستی چه اقداماتی را  به انجام می‌رساند، از طرفی جمهوری اسلامی ایران به نقش تاریخی خود در این مقطع چگونه ایفای نقش می‌کند و  به‌عنوان یک کشور در سطح جهانی حضور خودش را به اثبات می‌رساند. 
 
وی افزود:دومین وظیفه‌ای که دولت بر عهده دارد و جزء وظایف مهم دولت به شمار می‌رود بحث سلامت جامعه ازلحاظ فکری، معنوی، جسمی و مادی است که تمام تلاش دولت بر این است در ارتباط با مسائل فرهنگی و اجتماعی نیازهای جامعه را به‌گونه‌ای تدبیر و به نتیجه برساند که در چارچوب نظام جمهوری اسلامی ایران و قانون اساسی و با استعانت از دین مبین اسلام و احکام الهی بتواند جامعه را به‌پیش ببرد که در آن  جامعه مردم در آسایش معنوی  و اجتماعی به خوبی زندگی کنند.  . 
 
قائم‌مقام وزیر کشور افزود: در جامعه دائم مسائلی در این زمینه مطرح می‌شود اما باید راهکار ارائه و اجرا کنیم که مصداق مهم آن بحث ارتقا سلامت است به‌طوری‌که تفاوت بسیاری بین 70 درصد هزینه به هفت درصد هزینه از جیب است. 
 
مقیمی اظهار داشت: خیلی از کارهایی که به‌صورت عمرانی انجام‌شده و پیمانکاران طلب دارند باید مطالباتشان پرداخت شود از طرفی درآمد کشور وابسته نفت است که قیمت نفت پایین آمده و درآمد دولت از محل نفت تقلیل پیداکرده است. 
 
وی افزود: چون طرح‌های عمرانی و اقتصادی به نتیجه نمی‌رسد و سطح  تولید پایین می‌آید مالیاتی که مربوط به تولید است کاهش می‌یابد و درآمدهای دولت در این زمینه نیز رشد لازم را ندارد. 
 
انتهای پیام/ف

ارسال نظرات
آخرین اخبار