مدیرکل کتابخانه‌های اردبیل:

کتابفروشی‌های اردبیل به مراکز تجاری تبدیل شده است

به دلیل مشکلات مالی برخی کتابخانه‌های موجود در سطح شهر اردبیل به مراکز تجاری تبدیل شده که این امر خطرات و آسیبهای زیادی را در عرصه فرهنگ استان به دنبال دارد.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۷۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۸

به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، رباب عزیزخانی صبح امروز در برنامه کتابگردی در سطح شهر اردبیل اظهار داشت: به دلیل مشکلات مالی برخی کتابخانه‌های موجود در سطح شهر اردبیل به مراکز تجاری تبدیل شده که این امر خطرات و آسیبهای زیادی را در عرصه فرهنگ استان به دنبال دارد.

وی تغییر کاربری کتابخانه‌ها را مانعی در مسیر توسعه فرهنگی دانست و بیان کرد: باید تلاش شود تا با رفع مشکلات فعالان در این حوزه شاهد خدمات‌رسانی مناسب کتابفروشیها بوده و بتوانیم از تغییر کاربری و تبدیل این مراکز به مراکز تجاری و خدماتی جلوگیری کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل ارائه کتب پرمخاطب را از راهکارهای توسعه فعالیتهای کتابفروشی‌های استان برشمرد و تصریح کرد: با ارائه چنین کتابهایی می‌توان حضور مردم در کتابفروشی‌ها را رونق داده و کتاب را در سبد خانوارها گنجاند که باید کتابفروشی‌های استان به این امر توجه داشته باشند.

عزیزخانی با اشاره به نبود کتابخانه‌های فعال در برخی شهرستان‌ها افزود: با توجه به اینکه کتاب مهمترین و باارزش‌ترین میراث علمی و فرهنگی در جامعه به شمار می‌رود باید تلاش شود تا مراکز عرضه کتاب و کتابفروشیها در تمامی شهرستانهای استان فعال شده و اقدام به ارائه خدمات به علاقمندان کنند.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل با تاکید بر توسعه و ترویج فرهنگ مطالعه در استان گفت: فعالیت هر چه بیشتر کتابفروشیها و عرضه انواع کتب برای سلیقه‌های مختلف نقش و تاثیر بسزایی در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه ایفا خواهد کرد.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار اردبیل نیز در این بازدید و کتابگردی در سطح شهر اردبیل اظهار کرد: کتابگردی سنتی دیرینه در میان اهل فرهنگ و ادب بوده و نقش کتابفروشیها در عرصه توسعه فرهنگی حائز اهمیت است به طوری که بسیاری از بزرگان این خطه در عرصه‌های مختلف با این کتابها به مدارج علمی دست یافته‌اند.

شفیع شفیعی با تبریک هفته کتاب، کتابدار و کتابخانه بیان کرد:‌ تجلیل از کتابفروشان و کتابداران تجلیل از اهل فرهنگ و معرفت بوده و باید تلاش شود تا با رسیدگی و پیگیری مشکلات این قشر زمینه برای رونق بازار کتاب در اردبیل فراهم شود.

ارسال نظرات