92 درصد جمعیت استان از نعمت گاز برخوردارند

مدیر عامل شرکت گاز استان کردستان گفت: در حال حاضر 76 درصد جمعیت روستایی و 99/9 درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در مجموع 92درصد کردستانی‌ها از این مهم برخوردارند.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۷۷
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از کردستان، احمد فعله‌گری ظهر امروز در نشست با اصحاب رسانه کردستان، اظهار کرد:هدف اصلی شرکت گاز در سال‌های اخیر توسعه گاز رسانی در روستاها بوده است و کردستان در بحث گازرسانی به روستاها رتبه هفتم کشور را دارد.

وی گفت: از مجموع هزار و 703 روستای کردستان حدود هزار و 503 روستا قابلیت بهره‌مندی از گاز را دارند که تاکنون هزار و 40روستا از نعمت گاز بهره‌مند شده‌اند.

وی افزود: هم‌اکنون عملیات گازرسانی به 56 روستای دیگر هم در دست اجراست و 61 روستای دیگر هم به پیمانکاران واگذار شده است.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان اظهار داشت: در حال حاضر 76 درصد جمعیت روستایی و 99/9 درصد جمعیت شهری کردستان از نعمت گاز بهره‌مند هستند و در مجموع 92درصد کردستانی‌ها از این مهم برخوردارند.

فعله‌گری گفت: همزمان با شروع فصل سرما مصرف گاز نیز بالا می‌رود و در استان کردستان این روند افزایش در مصارف خانگی بیش از 50 درصد است.

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان با بیان اینکه امسال پیش‌بینی می‌شود 3 میلیارد مترمکعب گاز در استان مصرف شود، افزود: تاکنون از این مقدار یک میلیارد و 441 میلیون مترمکعب گاز مصرف شده است.

فعله‌گری با بیان اینکه نحوه گازرسانی به روستاها بر اساس تعداد خانوار است و روستاهای پرجمعیت در اولویت هستند، گفت: کردستان 139 روستای بالای 200 خانوار دارد که 117 روستای آن گازدار شده و 13 روستای دیگر نیز در حال انجام عملیات است.

 

مدیرعامل شرکت گاز کردستان تصریح کرد: همچنین استان کردستان 225 روستا بین 100 تا 200 خانوار دارد که 181 روستای آن گازدار شده و همچنین 980 روستا نیز بین 20 تا 100 خانوار هستند که 963 روستا قابلیت گازرسانی دارند و از این تعداد 611 روستا گازدار شده است.

وی افزود: برای روستاهای زیر 20 خانوار نیز در حال حاضز قانونی برای گازرسانی به آنها تعریف نشده است.

 

وی در پایان به مطالبات این شرکت از مشترکین خانگی، ادارات و واحدهای صنعتی اشاره و اعلام کرد: تا کنون 65 درصد این مطالبات وصول شده است که امیدواریم با همکاری سازمان ها و ادارات بتوانیم همه این مطالبات را که بیشترین میزان آن مربوط به واحدهای صنعتی است را وصول کنیم.

 
ارسال نظرات
آخرین اخبار