در پی کارت زرد مجلس به وزیر کشورمطرح شد

مشکل اصلی دولت برای رفع معضل پدیده شاندیز خود دولت است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ضمن گزارشی از روند پیگیری پرونده پدیده شاندیز مسائلی را مطرح کرده است که از دلایل اصلی کارت زرد مجلس شورای اسلامی به وزارت کشور بود.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۹۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۹

به گزارش خبرگزاری بسیج،  در گزارشی از سوی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی مواردی ذکرشده بود که درنتیجه باعث سؤالات نمایندگان از وزیر کشور در مورد پدیده شاندیز و دادن کارت زرد به او منجر شد.

حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی در ابن گزارش اعلام کرده است تنها 21 درصد از ابنیه و ساختمان‌های پدیده شاندیز به‌صورت سهام به مردم داده‌شده است.

وی در ادامه به حضور دادگستری برای جلوگیری از فروش سهام پس از اعلام مشکلات اشاره کرد و ارزیابی کرد این اقدام برای جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال مؤثر بوده است.

نماینده مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی در این متن آورده است دو سند راهگشا برای موضوع پدیده تهیه‌شده، اما به دلایلی هنوز مشکلات باقی‌مانده و به نمادی از ناکارآمدی دستگاه اجرائی کشور مبدل شده است.

وی مشکلی اصلی سهامداران را خود ارزش سهام نمی‌داند بلکه مشکل اصلی نقد شوندگی سهام پدیده است.

نماینده مشهد و کلات با انتقاد از اینکه سهامدار از خریدوفروش سهام محروم هستند و سازمان بورس اقدام مؤثری انجام نداده آورده است: وزیر اقتصاد و داری و رئیس سازمان بورس عزمی برای حل مشکل نقل‌وانتقال سهام داشتند اما مصوبات خود را تا حصول نتیجه پیگیری نکرده‌اند و مدیران میانی سازمان بورس عزم جدی برای حل مشکل و ایجاد اتاق مبادله ویژه پدیده شاندیز ندارند.

در بخش دیگری حجت‌الاسلام حسین زاده بحرینی با اشاره به راهکار دوم سه ماده‌ای حل مشکل پدیده ازجمله ادامه ساخت‌وساز، تشکیل کنسرسیوم و تغیر مدیریت نوشته است علی‌رغم توجه مسئولین رده‌بالای کشوری و استانی مشکل احاله کار به افرادی در دستگاه اجرایی است که انگیزه کافی برای اجرای دستورات هیئت دولت ندارند و عملاً مصوبات شورای امنیت را بی‌تأثیر نموده است.

وی در ادامه این گزارش آورده است مشکل اصلی دولت محترم برای مشکل پدیده شاندیز خود دولت است و تناقضات زیادی میان تصمیمات مدیران عالی کشور و رفتار مدیران میانی دستگاه‌های اجرایی هستیم.

photo_2016-11-15_13-40-26

photo_2016-11-15_13-40-34

 photo_2016-11-15_13-40-39

photo_2016-11-15_13-40-48

photo_2016-11-15_13-40-57

 

photo_2016-11-15_13-41-01

انتهای پیام/

منبع: دانا
ارسال نظرات