معاون خزانه‌داری آمریکا در امور تروریسم و اطلاعات مالی تصریح کرد که ترامپ تمامی ابزارهای لازم برای برخورد با ایران را در اختیار دارد و در صورت نیاز می‌تواند تحریم‌های ایران را تشدید کند.
کد خبر: ۸۷۷۸۲۹۶
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۸

به گزارش خبرگزاری بسیج،  «ادم زوبین» معاون وزیر خزانه‌داری آمریکا در امور مربوط به تروریسم و اطلاعات مالی به «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور منتخب یک جعبه‌ ابزار سیاسی پر از وسیله برای رویارویی با ایران در اختیار دارد.

 

روزنامه صهیونیستی جروزالم‌پست در اینباره گزارش کرد، زوبین قصد دارد حتی الامکان گزینه‌های زیادی را در خصوص سیاست ایران در اختیار جانشین خود قرار می‌دهد.

 

معاون خزانه‌داری آمریکا که برای چندین سال بر مکانیسم تحریم‌ها علیه ایران تمرکز داشته است، از برجام حمایت کرد و در مجمع عمومی سالانه فدراسیون یهودی از آن دفاع کرد.

 

با اینحال، زوبین تأکید کرد که رئیس‌جمهور بعدی آمریکا فرصت تشدید تحریم‌های ایران را دارد و در حوزه‌های دیگر نیز می‌تواند تهران را به دلیل فعالیت‌هایش در منطقه تنبیه کند و سازمانهای واسطه را هدف بگیرد و حتی تحریم‌های هسته‌ای ایران را بازگردان.

 

زوبین تصریح کرد: «قرار نیست درباره فرضیات حرف بزنم و اغلب تماس‌ها و درخواست‌هایی از رؤسای جمهور یا رئیس‌جمهور منتخب نداشتم. اگر ما به زمانی برسیم که ایران توافق هسته‌ای را نقض کند، تمامی ابزار موجود است. من می‌خواهم تمامی ابزارالات موجود را در اختیار جانشینانم قرار دهم».

 

وی مدعی شد که ایران بعد از اجرایی شدن برجام، حمایت از گروههایی که آمریکا آنها را تروریستی می‌داند را کاهش نداده است.

 

زوبین تصریح کرد که تحریم‌های غیرمرتبط با برنامه هسته‌ای ایران همچنان برجای خود باقی است و گفت: «ما تمامی تحریم‌های بسیار تهاجمی علیه حزب‌الله را حفظ می‌کنیم. آنها در تنگه بسیار دشوار مالی قرار دارند. من گفته‌ام که در مقایسه با چندین دهه گذشته، حزب‌الله در یکی از پایین‌ترین نقاط خود قرار دارد».

 

وی ادامه داد که شورای همکاری خلیج اخیراً حزب‌الله را بعنوان یکی از سازمانهای تروریستی لیست کرده است و ابراز امیدواری کرد که جانشین وی «تمامی راههایی که ما در خصوص اقدامات موشک‌های بالستیکی آنها و سازمانهای نیابتی انجام دادیم را درک کنند».

ارسال نظرات