فرماندار کلیبر:

تغییر فرهنگ مطالعه از کتاب به سمت فضاهای مجازی خطرناک است

فرماندار کلیبر در کتابخانه مرکزی این شهرستان با بیان اینکه نباید فرهنگ مطالعه را جایگزین فضاهای مجازی یا سر گرمی های دیگر کرد، گفت: تغییر فرهنگ مطالعه از کتاب به سمت فضاهای مجازی الکترونیکی، یک خطر و هشدار در حوزه فرهنگ کتاب و مطالعه است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۳۱
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۷:۰۲

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، رسول خدابخش با تاکید به اینکه باید در مسیر کتابخوانی قرار بگیریم، افزود: امروزه بسیاری از دل مشغولی و سرگرمی ها در مسیر آموزش و آموختن نبوده و دانسته های انسان را افزایش نمی دهد.

وی اظهار کرد: ضرورت ترویج فرهنگ مطالعه در سطح شهرستان برای رسیدن به توسعه و پیشرفت مطلوب از همه مسائل مهمتر است.

خدابخش تصریح کرد: کتاب و کتابخوانی یک ارزش است چراکه کتاب، بوستانفکر، تجربه، عادات، اندیشه، اخلاق، تاریخ و هر جلوهای از جلوههای انسانی است که باید بیش از بیش در بین دانش آموزان ترویج داده شود.

فرماندار کلیبر خاطرنشان کرد: فرهنگ مطالعه کتاب باید در خانواده‌ها نهادینه شده و کتاب به ‌طور مستقیم در سبد خانوارو خانواده‌ها قرار گیرد چراکه اگر این فرهنگ در بین جامعه نهادینه شود، شاهد جامعه‌ای بانشاط و زنده خواهیم بود.

وی اظهار داشت: با نگاهی در جامعه به خوبی می توان دریافت که امروزه باتوجه به پیشرفت تکنولوژی و وارد شدن به عصر دیجیتال به ضرورت کتاب و کتابخوانی کمتر پرداخته شده و باید با تدوین برنامه های جامع، اقشار جوان و دانش آموزان را با دنیای کتاب پیوند داد.

رسول خدابخش با بیان اینکه فرهنگ کتابخوانی باید به یک فرهنگ عمومی در جامعه تبدیل شود، گفت: جامعه ای که در آن فعالیت های مربوط به نوشتن و خواندن در صدر قرار می گیرد آن جامعه را پویا و فعال خواهد کرد.

خدابخش در پایان سخنان خود، به دانش آموزان توصیه کرد: فرهنگ کتاب و کتاب خوانی را به عنوان مهمترین ارزش در جامعه، در مناسبت های مختلف با هدیه دادن کتاب به یکدیگر را فراموش نکنند.

ارسال نظرات
پر بیننده ها