مسوول سازمان کارگری استان گلستان در گفتگو با «بسیج»:

دولت خود مروج کالای خارجی شده است

محمد شهرکی گفت: متاسفانه دولت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر درون زایی و برون نگری نیست این در حالی است که دولت برون گرایی داشته و این تحریف مفهوم اقتصاد مقاومتی است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۳۲
|
۳۰ آبان ۱۳۹۵ - ۰۷:۵۴

محمد شهرکی مسوول سازمان کارگری استان گلستان در گفتگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری بسیج، اظهار داشت: متاسفانه دولت به دنبال تحقق اقتصاد مقاومتی مبتنی بر درون زایی و برون نگری نیست.گرچه برون نگری قسمتی از اقتصاد مقاومتی است اما دولت برون گرایی داشته و این نوعی تحریف در مفهوم اقتصاد مقاومتی است.

وی با بیان اینکه یک رکن اقتصاد مقاومتی حمایت از تولید ملی است افزود: دولت، درک صحیح از اقتصاد مقاومتی ندارد. نبود ساماندهی نظام اقتصادی موجب شده است افزایش وابستگی، افزایش واردات، توانمندسازی نیروی کار خارجی‌ها، کاهش رقابت پذیری صورت بگیرد.

شهرکی بیان داشت: نگاه دولت به مساعدت خارجی‌ها به حدی است که  بخش زیادی از فعالیت‌های تولیدی به خارجیها واگذار شده است؛چنین عملکردهایی در راستای تقویت تولید داخل نیست تا زمانی که دولت از نگاه شعاری پرهیز نکند حکومت اقتصادی کشور با شکست مواجه خواهدشد چنانچه در شرایط کنونی دیده می‌شود که آشکارترین اعمال فشارها تحریم های اقتصادی علیه ایران است.

مسوول بسیج کارگری گلستان افزود: دولت مروج و مبلغ کالاهای خارجی شده است ونمونه بارز در توزیع کارت‌های اعتباری مشاهده می‌شود در گزارشات دولتی کارت های اعتباری به عنوان تسهیلات حمایت شونده از تولید داخلی بیان شده است و این در حالی است که در خرید کارت اعتباری ممنوعیت خرید کالای خارجی هم مستثی نشده است و محدودیتی برای خرید کالای خارجی وجود ندارد.

ارسال نظرات
آخرین اخبار