خبرهای داغ:
غربت شهید زین الدین در هنر هفتم، کِی به پایان می رسد؟!
در حالی که هالیوود و سینمای غرب با چاشنی دروغ و تخیل ، به قهرمان سازی در هنر هفتم با قدرت اعجاب انگیزی می پردازد، متاسفانه سینمای وطنی ما در پرداختن به قصه زندگی قهرمانان حقیقی این ملت یعنی سرداران شهید ، هنوز در ابتدای راه است.
کد خبر: ۸۷۷۸۳۶۹
|
۲۵ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۴۰
به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، رسانه ها نقش مهمی در جذب مخاطب و رساندن پیغام خود ارائه می کنند  که  این موضوع در سال های اخیر از اهمیت بیشتری برخوردار شده است.

 سینما و تلویزیون با تولید و پخش فیلم و سریال نقش مهمی در جذب مخاطب ایفا می کنند که در این زمینه  تولید محتوا ارزش زیادی دارد.

 ملت ایران در8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت و ایستادگی و جانفشانی های رزمندگان بود که همه هستی خود را برای اسلام و ارزش های انقلاب اسلامی فدا کردند و جاودانه شدند.

 پس از پایان جنگ و از اوائل سال 70 سینمای دفاع مقدس کار خود را آغاز کرد و در این زمینه شاهد فیلم ها وسریال های با ارزش و مخاطب پسندی بودیم اما در این میان کمتر به فرماندهان رشید دفاع مقدس پرداخته شد و تنها سهم کوچکی در فیلم و سریال ها داشتند.

 در سال های اخیر کارگردان های ارزشی سینما اقدام به ساخت فیلم هایی برای فرماندهان 8 سال دفاع مقدس کردند ، فیلم "چ" ابراهیم حاتمی کیا که رشادت های  شهید چمران را به تصویر می کشد و "ایستاده در غبار"  که به زندگی سردار متوسلیان پرداخته و همچنین مستند آخرین روزهای زمستان که روایت گر جانفشانی های شهید باقری است توسط محمد حسن مهدویان تولید شده از جمله آنها است.

 شهیدان زین الدین و همت و باکری در این میان مظلوم واقع شده اند و تاکنون فیلمی برای آن ها تولید نشده است، شهید زین الدین  فرمانده لشکر علی بن ابیطالب(ع) از جمله فرماندهان دفاع مقدس بود که علی رغم اینکه در جوانی ودر سن 25 سالگی  به درجه رفیع شهادت نائل شد اما از دوران کودکی تا زمان شهادت، زندگی ماندگار و جاودانه ای داشت که برای روایت و به تصویر کشیدن این موضوع نیازمند حرکت دوربین کارگردان های سینما هستیم.

 کشورهای مدعی غربی در این زمینه مبالغ هنگفتی هزینه کرده و اقدام به قهرمان سازی و الگوهای کاذب می کنند که متاسفانه این شخصیت های دروغین الگویی برای نوجوانان و جوانان کشورمان شده اند.

 شهید زین الدین رتبه 4 کنکور کشور را به دست آورد اما دفاع از اسلام و انقلاب و کشور ایران سبب شد عازم جبهه های حق علیه باطل شود و کارنامه درخشانی از خود به جای بگذارد.

 تولید فیلم این شهید گرانقدر یکی از موضوعاتی است که باید به صورت جدی به آن توجه شود و مسئولان فرهنگی با جدیت وارد میدان شده و با حمایت از تولید این اثر، بودجه  مناسبی اختصاص دهند و همچنین کارگردان های ارزشی کشورمان اقدام به تولید این اثر ماندگار کنند.

 عدم وجود فیلم نامه در سینمای دفاع مقدس یکی از موضوعاتی است که کارگردان ها از آن گلایه دارند که برای این موضوع می توان از شخصیت های زنده استفاده کرد ، برای تولید این اثر ماندگار مادر و همسر و دختر شهید زین الدین بهترین محتوا و فیلم نامه زنده ای هستند که کارگردان های کشورمان می توانند از این ظرفیت برای ماندگارترشدن فیلم شهید زین الدین  بهره ببرند.

 رابطه شهید مهدی زین الدین و برادرش مجید و روایت شب آخر زندگی این دو شید بزرگوار خود یک فیلم نامه ماندگار است که اگر نویسندگان کشورمان به صورت جدی وارد عرصه و دست به قلم شوند شاهد اثری ماندگار در این زمینه خواهیم بود.

 امید است با تولید فیلم شهید زین الدین و  روایت زندگی سراسر ماندگار و جاودان فرمانده قلب ها ضمن الگو ساختن برای جوانان این مرز و بوم به مقابله با جنگ نرم دشمن و الگوهای خودساخته و قهرمان سازی های دروغین باشیم.

 سید احمد نجفی اردبیلی
ارسال نظرات
پر بیننده ها