فرماندار شهرستان پارس آباد:

تكليف فرمانداری ویژه در پارس‌آباد بعد از سرشماری مشخص می‌شود

تبديل فرمانداری اين شهرستان به فرمانداري ویژه پس از نتایج آمار سرشماری نفوس و مسکن سال ۹۵ مشخص می‌شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۴۸۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۰۲
به گزارش خبرگزاری بسیج از پارس آباد به نقل از آران مغان،  اکبر صمدی در گفتگویی با تبیین شاخص های قانونی ایجاد فرمانداری ویژه اظهار داشت: متاسفانه در گذشته در زمانی که خارج از چارچوب قوانین و مقررات موجود که فقط 2 شاخص قانونی مورد نظر بوده، نسبت به تصویب و ایجاد 35 مورد فرمانداری ویژه در شهرستانهای مختلف کشور اقدام شده است.

وی افزود: در گذشته هیچ اقدامی از طرف مسئولان امر برای ارتقاء جایگاه شهرستان پارس‌آباد مغان به عنوان دومین شهر بزرگ و مهم استان انجام نشده است.

صمدی با بیان اینکه در حال حاضر شاخصهای قانونی لازم از 3 مورد به 5 مورد افزایش یافته است، تصریح کرد: متاسفانه شهرستان پارس آباد فعلا غیر از یک مورد بعد مسافت حائز شرایط قانونی دیگر نیست.

رئیس شورای اداری شهرستان پارس‌آباد با تشریح شاخص های لازم برای ارتقا به فرمانداری ویژه بیان کرد: این شاخصها شامل جمعیت شهرستان بیش از 250 هزار نفر، جمعیت مرکز شهرستان بیش از 125 هزار نفر، مسافت بین مرکز شهرستان و مرکز استان بیش از 125 کیلومتر، مساحت 10 هزار کیلومتر مربعی و سابقه بیش از 50 سال برای فرمانداری است.

وی گفت: در حال حاضر شهرستان پارس‌آباد غیر از یک مورد بعد مسافت ،حائز 4 شاخص دیگر نبوده مگر اینکه در سرشماری رسمی نفوس و مسکن سال 95 که در حال حاضر اجرا می‌شود شاهد تغییرات مثبت در افزایش جمعیت شهرستان در سقف قانونی مورد نظر یاشیم.

فرماندار شهرستان پارس‌آباد با اشاره به دعوت از مدیرکل تقسیمات کشوری از شهرستان و بازدید میدانی وی از امکانات، قابلیتها و ظرفیتهای مهم شهرستان و جلسات متشکله در وزرات کشور اظهار کرد: پیگیریهای جدی برای تحقق این مهم در اولویت برنامه‌های کاری مسئولان استان و شهرستان قرار دارد.

صمدی بیان کرد: پارس‌آباد در حال حاضر با 230 کیلومتر فاصله با اردبیل دومین شهر پرجمعیت این استان بوده و نیاز است با توجه به این شاخص ها فرمانداری این شهرستان به فرمانداری ویژه تبدیل شود.

وی تصریح کرد: در صورت تحقق این مهم در تمام جلسات معاونان استان حضور داشته و سطح مدیران واحدهای اداری وزارتخانه‌های مسکن و شهرسازی، جهاد کشاورزی، آموزش و پرورش، امور اقتصادی و دارائی، تعاون، کار و رفاه اجتماعی، اطلاعات و بازرگانی به معاون مدیرکل ارتقا می‌یابد.

رئیس شورای برنامه‌ریزی شهرستان پارس‌آباد افزود: پارس آباد به عنوان دومین شهرستان پرجمعیت استان، ظرفیتها و قابلیتهای ویژه‌ای برای پیشرفت و توسعه دارد.


ارسال نظرات