به صورت ویدئو کنفرانس با حضور معاون اول رئیس جمهوری:

عملیات اجرایی نخستین نیروگاه 890 مگاواتی سیکل ترکیبی بندرعباس آغاز شد

عملیات اجرایی نخستین نیروگاه 890 مگاواتی سیکل ترکیبی بندرعباس کلاس اف، روز سه شنبه همزمان با مناطق عسلویه و کهنوج با حضور معاون اول رئیس جمهوری و وزیر نیرو به صورت ویدئو کنفرانس در نیروگاه بخار بندرعباس آغاز شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۶۷
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج به نقل از ایرنا، معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور در مراسم آغاز عملیات اجرایی این نیروگاه گفت: این نیروگاه جزء کلاس اف با هدف کمترین آلایندگی و بیشترین راندمان در 2 مرحله به مدت سه سال و نیم ساخته می شود.
عبدالرسول پیشاهنگ افزود: ساخت نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس در زمینی به مساحت 870 هکتار با نصب 2 توربین گازی و یک توربین بخار و حجم سرمایه گذاری 500 میلیون یورو انجام می شود.
وی بیان داشت: تعداد افراد اشتغال به کار در دوره ساخت این نیروگاه 500 نفر و با تکمیل و بهره برداری از این طرح 200 نفر به طور مستقیم مشغول به کار خواهند شد.
معاون راهبری تولید شرکت مادر تخصصی تولید برق حرارتی کشور اظهار کرد: شرکت مادر تخصصی برق حرارتی با توجه به ساختار در نیروگاه برق کشور ایجاد شد و این شرکت متولی 460 واحد نیروگاه دولتی، خصوصی و واگذار است.
وی خاطرنشان کرد: امروز این افتخار را داریم که ایران در تولید برق در دنیا رتبه 14 و در خاورمیانه نیز رتبه نخست را به خود اختصاص داده است.
پیشاهنگ تصریح ‌کرد: از کل نیروگاه‌های کشور، بیش از 180 واحد نیروگاهی ساخت داخل است و این در شرایطی است که تا قبل از انقلاب اختیار تعویض قطعه هم نداشتیم .
وی اضافه ‌کرد: افتخار ما این است که نخستین واحد نیروگاهی با پیشرفته ‌ترین تکنولوژی دنیا و با همکاری شرکت مپنا و انتقال تکنولوژی توسط شرکت زیمنس آلمان در کشور در ضلع غربی نیروگاه بندرعباس ایجاد می‌شود.
معاون شرکت مادر تخصصی نیروگاه تولید برق حرارتی کشور بیان‌ کرد: این تکنولوژی تنها در اختیار چند کشور محدود دنیاست و این افتخار است برای ما که امروز پیشرفته‌ ترین و به روز‌ترین سیستم‌های برق در داخل تولید و به بسیاری از کشورهای منطقه نیز صادر می‌شود.
وی ادامه داد: نیروگاه برق بندرعباس به عنوان یک نیروگاه پایدار کننده برق جنوب شرق کشور به شمار می‌رود و اگر زمانی نیروگاه برق بندرعباس از مدار خارج شود ، سه استان سیستان و بلوچستان ، کرمان و هرمزگان دچار ناپایداری جریان برق می‌شود.
این مقام مسئول گفت: همزمان با عملیات اجرایی نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس ، 28 واحد نیروگاهی در 10 استان کشور با پنج هزار مگاوات را شروع می کنیم.
هرمزگان هم اکنون دارای سه نیروگاه تولید برق در بندرعباس است که با بهره برداری از نیروگاه سیکل ترکیبی بندرعباس تعداد آنها به چهار واحد افزایش می یابد.
ارسال نظرات
آخرین اخبار