رئیس‌جمهور در جمع مردم کرج:

دولت باید در طرح‌ها نسبت به استان البرز بیش از پیش فعال باشد/ البرز تنها استانی است که بعد از بیکاری مسئله مشکل ترافیک دارد

روحانی گفت: همسایگی البرز با تهران مشکلاتی برای این استان فراهم ساخته است و در نظر سنجی هایی که داشته ایم مردم ترافیک را از جمله مشکلات خود عنوان کرده اند که باید هم دولت را بر این عرصه معطوف بسازیم.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۸۰
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۷
به گزارش خبرگزاری بسیج از کرج، روحانی سخنان خود را با گرامی داشت سرور و سالار شهیدان آغاز کرد و اظهار داشت: خوشحالم که همزمان با اربعین حسینی در خدمت مردم البرز هستم.

رییس جمهور از البرز به عنوان استانی جوان نام برد و افزود: در مسیر استقبال وقتی به مردم نگاه می کردم بیشتر جوانان را می دیدم و حتی کهنسالان نیز با روحیه جوانی در مراسم حضور پیدا کرده بودند.

روحانی البرز را سرزمین لشکر دلاور  سید الشهدا و خواستگاه طالقانی و فلاحی دانست و عنوان کرد:  همسایگی البرز با تهران مشکلاتی برای این استان فراهم ساخته است و در نظر سنجی هایی که داشته ایم مردم ترافیک را از جمله مشکلات خود عنوان کرده اند که باید هم دولت را بر این عرصه معطوف بسازیم.
 
وی  از همه مسوولان و کسانی که زمینه برگزاری مراسم پیاده روی اربعین حسینی را فراهم کرده اند تشکر و قدردانی نمود و گفت:  این مراسم در نتیجه تلاش شبانه روزی مسوولان محقق شده و در صددیم راه آهن ایران را در بصره به راه آهن عراق وصل نماییم تا مردم بتوانند راحت به سفر خود بپردازند. 
 
مسئله دومی که رئیس جمهور به آن پرداخت مسئله محیط زیست بود.

روحانی  از فقر رکود تورم بیکاری و قهر طبیعت به عنوان دشمن یاد نمود و گفت: ریزگردها و آلودگی محیط زیست در ابعاد مختلف از جمله دشمنانی است که ما را تهدید می کند.وی از بدخواهی و هوای نفس عده ای که  تهمت می زنند به عنوان دشمن یاد نمود.

رییس جمهور افزود: تلاش و کوشش و وجود رهبری به عنوان لشکر رحمت یاد نمود و دوران های سختی را پشت سر گذاشته ایم و توانسته ایم تورم را مهار کنیم و بعد از 4 سال قدم های ابتدایی را برداشته ایم.

روحانی خاطر اظهار داشت: روزی که کار را شروع کردیم تورم حدود 40 درصد بود و ما سعی نمودیم تورم را تک رقمی کنیم که خدا را شکر به این هدف رسیدیم، مردم در استان های مختلف به دولت کمک کردند و تورم را به نرخ یک رقمی رساندند.

وی افزود: امروز شاهد موج مطلوبی در کشور هستیم عده ای می خواهند مردم را به یاس بکشانند که مردم آگاه تر هستند، در 7 ماهه سال جاری نزدیک به 50 درصد تسهیلات بانکی در بخش صنعت نسبت به سال گذشته پرداخت شده است، همه جا و در همه استان ها رونق اقتصادی شکل گرفته است، وعده امسال ما رشد 5 درصدی اقتصاد بوده که به یاری خدا و کمک شما به وعده خود عمل می کنیم.

رییس جمهور افزود: نباید ناامید شویم زیرا حل بعضی از مشکلات به زمانی بیش از یک سال و دو سال وقت نیاز دارد. 
 
در طول سه سال گذشته برای مبارزه با آلودگی ها سوخت تمام نیروگاه های برق را اصلاح نموده ایم ،در زمینه نفت و گاز حرکت خوبی داشته ایم و چند روز پیش پروژه های خوبی افتتاح کرده ایم، به معاون اول دستور داده ام تا مشکلات آلودگی کلان شهرها رسیدگی شود.

دومین اقدام استفاده از بنزین یورو 4 بوده و با افتتاح پالایشگاه ستاره خلیج فارس در زمینه تولید بنزین یورو4 به خودکفایی می رسیم، خارج کردن خودروهای فرسوده از دیگر اقدامات دولت برای حفظ محیط زیست است در سال 92 حدود 67 هزار خودرو از رده خارج کردیم و در سال جاری حدود 151 هزار خودرو از چرخه خارج کردیم که مجموعا حدود 700 هزار خودرو در زمان دولت تدبیر و امید از دور خارج شده است.

مسئله آلودگی هوا تنها به دست دولت حل و فصل نمی شود، و مردم نیز باید به کمک دولت برسند، علاوه بر این اصلاح خودروهای داخلی و تولید خودرو با کیفیت در دستور کار است. 
 
روحانی با اشاره به حضور اقوام مختلف در کرج گفت حدود 40 درصد ساکنان البرز اذری هستند و در ادامه گفت:  آذربایجان عزیز چشم ایران است که با تشویق حضار مواجه شد. 
 
 
وی جوانان را سرمایه بزرگ کشور عنوان نمود و گفت:  در روز تاسوعا عشق و علاقه جوانان را در ورزشگاه آزادی به اهل بیت و ایران اسلامی شاهد بودیم و باید به جوانان میدان فعالیت بدهیم.

رئیس جمهور عنوان کرد: امروز لایحه اشتغال روستاییان را تقدیم مجلس دهم که نسبت به مجلس قبل ما را دلگرم تر کرده تقدیم کرده ایم. 
 
وی افزود: مجلس دهم با رای به سه وزیر پیشنهادی نشان داد که دوست دارد در کنار دولت به کشور خدمت کند و باید در سایه رهنمودهای رهبری به پیش برویم، دنیا تحت اراده یک فرد و حزب نیست.

روحانی عنوان کرد: دولت من دولت شعار نیست و دولت عمل هستیم، به حول و قوه الهی در مسیر امید و نشاط حرکت می کنیم،
هیچ کس قادر نیست بین دولت و ملت فاصله بیاندازد. 
 
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار