خبرهای داغ:

سوگواره «خامس آل عبا» در آذربایجان شرقی برگزار می شود

پنجمین سوگواره ملی، فرهگنی، مذهبی «خامس آل عبا» در کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان شرقی برگزار می شود.
کد خبر: ۸۷۷۸۵۹۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۰۵

به گزارش خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، پنجمین سوگواره فرهنگی و مذهبی خامس آل عبا در ایام محرم و صفر در دو بخش ویژه و عمومی با هدف بزرگداشت ایام شهادت حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و ترویج و تبیین سیره آن حضرت، تعمیق شناخت واقعی اهل بیت(ع) از طریق اهمیت دادن به حضور در سخنرانی های سنتی در کنار مجالس شور و عزاداری، زمینه سازی برای شناسایی استعدادهای نهفته علاقه مندان و دوستداران اهل بیت(ع) در عرصه هنر و خلاقیت دینی و تولید محتوا و هنر فاخر برای استفاده سخنرانان و هنرمندان در مجالس عزاداری و فعالیت های هنری برگزار می شود.

بخش عمومی این سوگواره شامل خلاصه نویسی سخنرانی های عاشورایی است که علاقه مندان برای شرکت در این بخش می توانند به دلخواه یک یا چند سخنرانی را از دهه دوم محرم تا پایان صفر در مساجدی که در آن حضور داشته اند تهیه و به دبیرخانه مسابقه ارسال کنند.

آثار ارسالی باید کوتاه و منسجم بوده و نکات دستوری در نگارش آن رعایت شود، مطالب ارسالی در قالب word یا pdf در ٢٠ سطر و یک صفحه ۴A تنظیم شود، ذکر نام سخنران، موضوع سخنرانی و مسجد محل سخنرانی همراه متن ارسالی ضروری است.

سخنرانی ها با موضوع بیان سیره و فضائل اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سید الشهدا(ع)، حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س)، تبیین فرهنگ مقاومت و ضرورت دفاع از حرم اهل بیت(ع) و لزوم تکریم از شهدای مدافع حرم، لزوم احیای امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه این فریضه در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع)، تبیین اهمیت اقامه نماز جماعت و جایگاه آن در سیره و قیام حضرت اباعبدالله الحسین(ع) از امتیاز ویژه ای برخوردار است.

همچنین در بخش طراحی پوستر عاشورایی متقاضان در تکنیک اثر آزاد هستند، ارائه پوستر در سایز ٥٠ در ٧٠ با کیفیت ٣٠٠ و در فرمت های jpg ، tif قابل قبول است، هر شرکت کننده می تواند حداکثرسه اثر برای داوری ارسال کند، پوسترها برای اولین بار ارائه شده و به آثاری که در مسابقات دیگر شرکت داده شده اند ترتیب اثر داده نخواهد شد، دبیرخانه سوگواره حق چاپ آثار در قالب های مختلف را برای خود محفوظ می دارد لذا ضروری است برگزیدگان این بخش فایل باز اثر را پس از اعلام اسامی نفرات برگزیده به دبیرهانه ارسال کنند.

پوسترهایی که با موضوع نقش مساجد در تعمیق و گسترش سیره اهل بیت(ع) به ویژه حضرت سید الشهدا(علیه السلام)، حضرت زین العابدین(ع) و حضرت زینب(س)، نقش مساجد در جلوگیری از تحریف وقایع تاریخی و مذهبی با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(ع) نقش مساجد در ترویج عزاداری های صحیح و سفارش شده از منظر امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری، نقش مساجد در احیای امر به معروف و نهی از منکر و اقامه نماز جماعت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(ع) و نقش مساجد در پیوند هنر و معنویت با محوریت عاشورا و قیام امام حسین(ع) از امتیاز بیشتری برخوردار است.

علاقمندان به شرکت در این جشنواره تا ١٠ آذر فرصت دارند تا آثار خود را به دبیرخانه این همایش واقع در دبیرخانه کانون های مساجد استان ارسال کنند.

داوری آثار رسیده به سوگواره از ١١ تا ٢٠ آذر خواهد بود و اسامی برگزیدگان ٢٧ آذر همزمان با میلاد پیامبر اکرم(ص) اعلام می شود.

ارسال نظرات
پر بیننده ها