خبرهای داغ:
مراسم گرامیداشت 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد با حضور مسئولین فرماندهان،امیران نیروی انتظامی و ارتش ،روحانیون و خانواده های شهدا مدافع حرم در سالن ورزشی 9 دی سوسنگرد برگزار شد .
کد خبر: ۸۷۷۸۶۰۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۱۴
به گزارش خبرگزاری بسیج  خوزستان ، مراسم گرامیداشت 26 آبان سالروز شکست حصر سوسنگرد با حضور فرماندهان و مدیران ارشد نظامی و انتظامی ،روحانیون معظم و خانواده های شهدای مدافع حرم و مردم غیور سوسنگرد در سالن و ورزشی 9 دی این شهرستان برگزار شد .
ساعدی نماینده مردم دشت آزادگان در این مراسم ضمن خیر مقدم و تقدیر. از مدعوین گفت:سوسنگرد قهرمان در طول 8 سال دفاع مقدس شاهد رشادت های عظیمی بود اما این شهرستان محروم امروز نیاز به رسیدگی بیشتر مسئولین دارد شهری که شاهد زائرین اربعین حسینی بوی کربلاست الان از داشتن یک راه آسفالت مناسب محروم است و وی افزود :امروز جوانان دلیر سوسنگرد آمادگی کامل برای دفاع از حرمین و مبارزه با دشمنان اسلام و گوش به فرمان رهبر ولایت هستند.
حسینعلی امیری  با بیان اینکه مردم سوسنگرد به همراه بزرگ مردانی مانند شهید هاشمی و چمران حماسه‌های بزرگی را خلق کردنداظهار داشت: اگر دشت آزادگان، سوسنگرد و خوزستان را کربلای ایران بنامم حرف گزافی نزده‌ام  زیرا این منطقه یک مکان مقدسی است.

وی افزود: در استان خوزستان شاهد حماسه‌ها، فداکاری‌ها و جانبازی‌های فرآوانی رخ داده است  و باید در این سرزمین با وضو حرکت کرد زیرا در هر قدم از این سرزمین خون یک شهید برای آزادسازی آن ریخته شده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور  با بیان اینکه ایستادگی رزمندگان سبب پیروزی دشت آزادگان  شد، گفت: مردم منطقه دشت آزادگان سابقه طولانی در اطاعت و پیروی از دستورات مراجع بزرگ تقلید دارند  و همین امروز که جهان درگیر جنگ با تکفیری‌ها و داعش هستند سهم مردم و رزمندگان دشت‌ازادگان بسیار پررنگ است.

وی به دلاوری‌های مردم دشت آزادگان در هشت سال دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: ارتش عراق فکر می‌کرد که با احاطه بر منطقه دشت‌آزادگان می‌تواند ادامه عملیات‌های متجاوزانه خود را انجام دهد اما آن‌ها از مردم دلیر ، شجاع و مطیع امام خمین ی(ره) غافل بودند و به همین سبب با شکست  سنگینی مواجه شدند.

امیری تصریح کرد: بزرگترین عامل شکست رژیم بعث محاسبه نکردن روحیه حماسی مردمان غیور و مومن دشت‌ آزادگان بود که ما باید این رشادت‌های خطیر و مهم را تا آخرین لحظات زندگی به خاطر داشته باشیم.

وی در ادا مه سخنان خود به تشریح سالروز آزادسازی سوسنگرد پرداخت و گفت: سوسنگرد دروازه حمیدیه بود و در ادامه نقشه مرزی خوزستان حمیدیه نیز دروازه اهواز بود که دشمن  9 بار عملیات‌های مختلفی را در این منطقه پیاده سازی کرد و هرلحظه حلقه محاصره در این منطقه مهم و حساس تنگ‌تر می‌شد.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: امام خمینی (ره) به واسطه مقام معظم رهبری و شهید  چمران که نمایندگان ایشان در منطقه سوسنگرد بودند گزارشی را دریافت کردند  و پیرو آن گزارش دستور دادند که " سوسنگرد باید تا فردا آزاد شود" و مردم غیور سوسنگرد به همراه رزمندگان دلیر اسلام با پیروی از همین جمله کوتاه امام؛  سوسنگرد را آزاد کردند.

وی افزود: شما مردم و عشایر غیور منطقه دشت آزادگان در سال 59  که با ایام عاشورای حسینی مصادف بود با تاسی از رفتار سرور و سالار شهیدان حضرت ابا عبدالله حسین (ع) رشادت‌های ماندگاری را به یادگار گذاشتید.

امیری بابیان اینکه به نماینده محترم دشت آزادگان با افتخار اعلام کردم که حتما برا ی سالروز آزاد سازی سوسنگرد در منطقه دشت آزاداگان حضور می‌یابم، گفت: هنگامی که ریاست محترم جمهوری اسلامی ایران متوجه شدند که بنده قدذ سفر به خوزستان و منطقه دشت آزادگان را دارم فرمودند که سلام بسیار گرم بنده را به مردم شریف منطقه دشت آزادگان برسانید.

وی در ادامه  عدالت اجتماعی را زیربنای انقلاب اسلامی و برنامه دولت تدبیر و امید عنوان کرد و افزود: رئیس جمهور و معاون اول ایشان با پیگیری‌های مستمر نماینده دشت آزادگان در مجلس شورای اسلامی در جریان مشکلات منطقه قرار گرفتند و  ایشان دستور دادند باید از ظرفیت‌های منطقه‌ای و بومی این منطقه در طرح‌ها و پروژه‌های عمرانی استفاده شود.

معاون پارلمانی رئیس جمهور تصریح کرد: معضل بیکاری فقط مختص خوزستان نیست و کل کشور درگیر این مشکل اجتماعی است اما طرح‌هایی در منطقه دشت‌‎‌آزادگان در حال انجام است که دولت یازدهم با وجود کاهش قیمت نفت برای اجرا و پیشرفت این طرح‌ها اعتباراتی را در نظر گرفته‌ است.


ارسال نظرات
پر بیننده ها