به مناسبت هفته بسیج؛

اجرای 600 برنامه در استان مرکزی/تربیت مدیران تراز انقلاب هدف بسیج

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله گفت: تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی هدف دیگر بسیج است تا بتوانند با مسئولیت‌پذیری به تقویت نظام اسلامی کمک کنند.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۴۶
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۹

به‌گزارش خبرگزاری بسیج استان مرکزی؛ سرهنگ پاسدار محسن گلشن‌زاده جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی، صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد با اشاره به اهداف برنامه های اجرایی در این هفته گفت: هفته بسیج با هدف تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی، ولایی و اقتدار ملی با شعار محوری «بسیج، انقلابی و خدمتگزار است» اجرایی می‌شود.

وی با اشاره به راهبردهای اساسی بسیج گفت: 6 راهبرد اساسی و اصلی را در بسیج مد نظر داریم تا بتوانیم تکلیف و مسئولیتی که بر عهده بسیج نهاده شده را به خوبی ایفا کنیم.

جانشین فرماندهی سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: ایجاد و تشکیل بسیج 20 میلیونی به فرمان حضرت امام خمینی(ره) و ارتش ده‌ها میلیونی به فرمان مقام معظم رهبری یکی از راهبردهای اساسی بسیج است.

وی افزود: دفاع همه جانبه از دستاوردهای انقلاب اسلامی هدف تشکیل بسیج است در هر عرصه‌ای که دشمنان تصور توطئه‌ای علیه نظام جمهوری اسلامی ایران داشته باشند بسیج با روحیه بسیجی وارد میدان می‌شود.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده هفته بسیج را یادآور رشادت‌ها و دلاوری‌های بسیج و رزمندگانی دانست و گفت: این هفته یادآور ایثارگری بسیج و رزمندگانی است که برای دفاع از انقلاب اسلامی در مقابله با دشمن ایستادند و اجازه نداند حتی یک وجب خاک کشور به تصاحب دشمن درآید.

وی افزود: افزایش مشارکت مردمی برای یکی از اهداف تشکیل بسیج است که برای این منظور بیش از 20 قشر بسیج در نهاد مردمی و انقلابی بسیج شکل گرفته که ماموریت‌های خاصی برای هر قشر تعریف شده که تاکنون نیز به خوبی ماموریت خود را ایفا کرده‌اند.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به سخن حضرت امام خمینی(ره) درخصوص تفکر بسیج گفت: اصل و حرکت بسیج ایجاد تفکر بسیجی است، همانگونه که حضرت امام راحل فرمودند اگر در کشوری نوای دلنشین بسیج طنین‌انداز شود چشم طمع دشمنان کور می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تصریح کرد: چنانچه تفکر بسیج که تبلور یافته در تقوا، پرهیزکاری، مقام تسلیم، عفاف و حجاب و... است در تک تک مردم متبلور شود دشمن هرگز چشم طمع به نظام اسلامی نخواهد داشت.

وی افزود: تربیت علوی و فاطمی راهبرد دوم و کمک به سازندگی راهبرد سوم بسیج است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده تصریح کرد: به منظور سازندگی و کمک به دولت جمهوری اسلامی ایران تعداد دو هزار پروژه‌محرومیت‌زدایی را در دولت‌های قبل تا به امروز قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء در کشور عهده‌درا شده که 1600 پروژه تکمیل و 400 پروژه دیگر در حال تکمیل و آماده‌ برای تحویل است.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله تصریح کرد: تربیت مدیران تراز انقلاب اسلامی هدف دیگر بسیج است تا بتوانند با مسئولیت‌پذیری به تقویت نظام اسلامی کمک کنند.

وی ادامه داد: بسیج همواره مفتخر است که در تمامی عرصه‌ها گوش به فرمان ولایت بوده و به ماموریت‌های خود به خوبی عمل کرده و برگ زرین بر تاریخ کشور افزوده است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده با اشاره به تعداد برنامه‌های هفته بسیج در استان مرکزی گفت: بیش از 600 برنامه از ستاد در قالب برنامه‌های کشوریف استانی و شهرستانی در سطح پایگاه‌ها و نواحی مختلف بسیج برگزار می‌شود.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله اجرای برنامه‌ها را همزمان با آغاز هفته بسیج در 30 ابان‌ماه دانست و گفت: اعزام کاروان پیاده‌روی برادران بسیجی دانشجو به استعداد 260 نفر، اکران فیلم‌های ارزشی و ملی از جمله «ناسور» و«یتیم‌خانه ایران»، حضور نخبگان بسیجی در صدا و سیما، برگزاری همایش‌های اقتصادمقاومتی، برگزاری جشنواره‌های علمی، همایش شکوه هجرت، همایش طلایه‌دران اقتصادمقاومتی، افتتاح 9 طرح محرومیت‌زداییف یادواره شهدا، عطرافشانی قبور شهدا، برگزاری همایش بسیجیان تحت عنوان «مدافعان حرم»، برگزاری نشست‌های روشنگری و ... از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای این هفته است.

وی با اشاره به بهره‌برداری از 9 پروژه عمرانی و محرومیت‌زدایی در هفته بسیج گفت: احداث 66 پروژه ورزشی از سال‌های گذشته در دستور کار بسیج قرار گرفت که از این تعداد 55 سالن ورزشی صالحین(رزمی) و 11 سالن 9 دی(توپی) است که تعدادی از این سالن‌ها به بهره‌برداری رسیده و تعدادی دیگر در دست احداث است.

سرهنگ پاسدار گلشن‌زاده برگزاری مسابقات فرهنگی، ورزشی، علمی، نشست کارگروه‌های تحول و سلامت اداری، برگزاری هیئت عاشقان، سرکشی از پایگاه‌های محلات، برگزاری نمایشگاه‌های صنایع تبدیلی و... را از دیگر برنامه‌های این هفته در استان مرکزی برشمرد.

جانشین فرمانده سپاه روح‌الله با تاکید بر اینکه مبنای حرکت بسیج بر بسیج دانش‌آموزی بنا نهاده شده است، گفت: برای تبیین نقش و جایگاه بسیج در تقویت روحیه انقلابی، ولایی و اقتدار ملی از همان دوران دانش‌آموزی این امر را آغاز کرده‌ایم و با اجرای طرح «ولایت» و «آیه‌های تمدن» نسبت به امر تعلیم و تربیت دانش آموزان نخبه بسیبجی اهتمام ویژه‌ای داریم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات
آخرین اخبار