خبرهای داغ:
معاون اجرایی سپاه صاحب الامر (عج) از اجرای بیش از 1100 برنامه طی عفته بسیج خبر داد که از این تعداد 573 برنامه مهم و ستاره دار عنوان شد.
کد خبر: ۸۷۷۸۶۶۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۵۲

به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، نشست خبری با موضوع« تودیع برنامه های هفته بسیج » صبح امروز(چهارشنبه) با حضور سرهنک ابوالفضل طاهر خانی، معاون اجرایی سپاه صاحب الامر عجل الله تعالی فرجه الشریف در مجتمع فرهنگی شهید آوینی برگزار شد.

فلسفه وجودی بسیج

سرهنگ طاهر خانی با بیان اینکه 37 سال از زمان فرمان تاریخی امام (ره) مبنی بر تشکیل بسیج می گذرد بیان کرد: 5 آذر ماه روز بسیج میتضعفین نام دارد و ما هر سال نسبت به سال پیش علاقه بیشتری را نسبت به تشکیلات بسیج در آحاد جامعه شاهد هستیم.

وی توضیح داد: همه ما تا حدودی با تعابیری که امام و رهبر معظم انقلاب با  آنها از بسیج یاد کرده اند آشنایی داریم، امام راحل ما از بسیج با عنوان مدرسه عشق یاد میکنند با این مفهوم که در آن درس ایثار و شهادت می آموزیم.

این مسئول افزود: امام همچنین بسیج را شجره طیبه می نامند که محصولات ان در تمام جوانب نظام مقدس جمهوری اسلامی قابل مشاهده است و همواره یاری گر ما بوده و همواره شاهد خیر و برکات آن بوده ایم.

طاهرخانی اذعان کرد: اینکه رهبر معظم ما هواره در انظار عمومی با چفیه حضور می یابند نشانگر این مسئله است که ایشان خود را بسیجی می دانند و با درایت هر چه تمام تر آن را به جهانیان نشان می دهند.

وی در ادامه گفت: بسیجی واقعی امیر مومنان بودند که سراسر عمر خود را وقف دین کردند و حتی لحظه ای از آن غ÷افل نبودند.

بسیجی انقلابی و خدمتگزار

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) با بیان اینکه شروع هفته بسیج مصادف با اربعین حسینی است لذا سیاست هایی برای آن در نظر گرفته شده است، بیان کرد: ترویج روحیه انقلابی گری، نمایش اقتدار و آمادگی همه جانبه بسیج، نقش آفرینی تشکل های خود جوش متعهد و معرفی ظرفیت ها و توانمندی های مختلف بسیج از مهمتر ین سیاست های روند هفته بسیج می باشد.

طاهر خانی با اشاره به شعار هفته بسیج با عنوان"بسیجی انقلابی و خدمت گذار" مطرح کرد: امسال با توجه به تقارن اربعین حسینی  و همراهی آن با هفته بسیج تلاش کرده ایم که برنامه های خود را خلاقانه تر برگزار نماییم که در بخش های تخصصی نمود بیشتری می یابد.

وی تصریح کرد: بیش از 1100 برنامه در سطح استان قزوین طی هفته بسیج برگزار می گردد که از این تعداد 573 برنامه جزو برنامه های ستاره دار هستند، به این معنی که شاخص و محوری می باشند و 375 برنامه را اقشار بسیج ارائه خواهند داد.

مهم ترین برنامه های هفته بسیج

سرهنگ طاهر خانی با اشاره به مهمترین برنامه های هفته بسیج بین کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه، دیدار با خانواده های شهدا، مسابقات فرهنگی و ورزشی، مشاوره رایگان حقوقی که امسال برای اولین بار در برخی محل های مشخص برگزار می شود، برگزاری حلقه های صالحین با محور بصیرتی و سیاسی، اردو های طرح هجرت یک روزه، افتتاح پروژه های بسیج سازندگی و کلنگ زنی برخی دیگر از آنها، اجرای نمایش های خیابانی و گروه های سرود، برگزاری جلسات قرآنی یادواره شهدا و آبروی محله که به علت استقبال امسال برای بار دوم برگزار می شود، برگزاری کوهپیمای و ایستگاه های صلواتی از اهم برنامه ها خواهند بود.

وی بیان کرد: مهم ترین برنامه بسیج در هفته بسیج تجمع سراسری و مقتدرانه بسیجیان در روز 5 آذر ماه راس ساعت 9 صبح خواهد بود که با حضور مسئولین و سخنرانی سخنرانان کشوری برگزار خواهد شد.

معاون اجرایی سپاه صاحب الامر(عج) در خاتمه متذکر شد: پس اجرای برنامه‌ها همه بسیجیان به صورت مرتب و منسجم در مصلاهای نماز جمعه حضور به هم خواهند رساند.

1005/پ30/ب

ارسال نظرات
پر بیننده ها