خبرهای داغ:
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس :

اجرای 100 عنوان برنامه، هفته بسیج در شهرستان فردوس

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت : 100 عنوان برنامه در هفته بسیج در سطح شهرستان فردوس برگزار می گردد.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۰۸
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۳۷
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از خراسان جنوبی، ماشاالله محمودی گفت: حضرت امام خمینی (ره ) ریشه بسیج و قیام هایی که ماهیت  بسیج دارند را از بیداری قوم بنی اسرائیل علیه فرعون به رهبری حضرت موسی (ع) ، بیداری و قیام اصحاب پا برهنه و مستضعف مکه علیه اشراف و ظالمان کوردل و بت پرست به رهبری پیامبر اکرم (ص) و قیام ائمه اطهار علیه ظلم و استبداد می دانست .
 
وی افزود : در تاریخ معاصر ایران نیز این ریشه در قیام مردم در 15 خرداد 1342 که با رهبری حکیمانه امام خمینی ( ره) علیه استبداد و حکومت شاهنشاهی صورت گرفت وجود دارد که با استمرار آن به پیروزی انقلاب اسلامی منجر شد .
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس گفت: البته ریشه انقلاب اسلامی در قیام خونین عاشورا است که تمام شاخصه های یاران حضرت اباعبدالله در شهدا ، رزمندگان ولایتمدار ما وجود دارد .
 
 فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس شعار محوری هفته  بسیج امسال را  بسیج  انقلابی و خدمتگزاری عنوان کردند و افزود : هفته بسیج از 30 آبان آغاز و تا 6  آذر ماه ادامه دارد که بالغ بر 100 عنوان برنامه در سطح حوزه و پایگاه های بسیج ناحیه سپاه فردوس برگزار می گردد .
 
وی افزود : این برنامه ها به منظور زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا ، جانبازان ، آزادگان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، پاسداری از دست آوردها و ارزشهای انقلاب اسلامی ، تبیین و تشریح گفتمان ولایت در سطح جامعه از جمله انقلابی گری و استکبار ستیزی و اقتصاد مقاومتی و انتقال و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت به نسل جوان جامعه  عنوان کرد .
 
ماشالله محمودی گفت : اولین روز هفته بسیج به دلیل متقارن بودن با روز اربعین حسینی با شعار بسیج ، پژواک ندای حضرت زینب (س) آغاز خواهد شد که در این روز بسیجیان در برگزاری پیاده‌روی روز اربعین حسینی و شرکت در مراسم ویژه با حضور نمایند محترم ولی فقیه در خراسان جنوبی حضرت آیت الله عبادی مشارکت گسترده ای خواهند داشت .
 
ماشاالله محمودی افزود : برگزاری همایش 5 آذر  ، برگزاری همایش رهبر کوچک ویژه دانش‌آموزان پسر مقطع اول و دوم متوسطه و رزمندگان دانش آموز در دفاع مقدس ، دیدار با امام جمعه شهرستان و حضور گسترده بسیجیان در نماز جمعه و میقات صالحین ، برگزاری دو یادواره شهید ، دیدار با خانواده معظم شهدا و جانبازان و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس ، غبارروبی مزار شهدا ، برپایی اردوهای جهادی ، برگزاری نشست های روشنگری و بصیرتی با محوریت انقلابی گری و استکبار ستیزی ، برگزاری نمایشگاه و مسابقات فرهنگی در سطح حوزه و پایگاه بسیج ،افتتاح مرکز فرهنگی ورزشی پایگاه امام خمینی (ره) و افتتاح پایگاه بسیج شهدای اصناف از اهم برنامه های اجرایی این هفته در شهرستان می باشد .
 
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه فردوس افزود : با توجه به اینکه هفته بسیج همزمان با فصل برداشت گل زعفران در شهرستان می باشد ، لذا محوریت  اردوهای جهادی کمک به خانواده شهدا ، جانبازان و بسیجیان معسر در برداشت و پَر کردن گل زعفران بوده و  که در این خصوص مسابقاتی نیز برگزار خواهد شد .
ارسال نظرات
پر بیننده ها