رئیس ستاد هفته بسیج آذربایجان شرقی ساعتی پیش در آستانه گرامیداشت هفته بسیج در جمع خبرنگاران با بیان اینکه بسیج در هر عرصه ای نیاز بوده حضور یافته، نقش بسیج را در بازدارندگی توطئه دشمنان مهم عنوان کرد.
کد خبر: ۸۷۷۸۷۷۴
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۷

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، الیاس گلمحمدزاده با تاکید به اینکه وظیفه بسیج حراست از دستاوردهای انقلاب و هویت اصلی آن است، افزود: نمود این حرکت بسیج در خنثی شدن توطئه دشمنان به خوبی دیده می شود.

وی به الگوبرداری کشورهای اسلامی از تشکل بسیج اشاره و بیان کرد: شاکله اصلی بسیج از قرآن بوده و امام راحل با تدبیر خود در شکل گیری بسیج در واقع بهترین مدل را برای دفاع از نظام و انقلاب و نجات مستضعفان از یوغ استکبار ارائه داد.

گلمحمدزاده علت مخالفت برخی کج اندیشان را نسبت به بسیج، اهمیت این نیروی مردمی در حفظ استقلال و منافع ملی دانست و تصریح کرد: بدخواهان بدانند بسیج همچون گذشته اهداف و آرمان های خود را دنبال می کند و در عرصه های مختلف گام های بزرگ برمی دارد.

وی در بخش دیگر سخنان خود بهره برداری از یکصد و 98 طرح عمرانی بسیج را از مهم ترین برنامه های بسیج در یک سال گذشته خواند و گفت: این طرح های عمرانی در قالب طرح های محرومیت زدایی همچون خانه عالم، خانه محروم، خانه بهداشت، راه سازی روستایی، ابرسانی به روستاها و ... به ارزش 35میلیارد ریال است.

معاون اجرایی فرمانده سپاه عاشورا افتتاح هشت سالن ورزشی 9دی و صالحین با زیربنای 9هزار مترمربع به ارزش 60میلیارد ریال، افتتاح 120پایگاه با زیربنای هشت هزار و 50مترمربع به ارزش 50میلیارد ریال و افتتاح پنج پایگاه تجمیعی با زیربنای سه هزار مترمربع به ارزش سه میلیارد ریال را از دیگر برنامه های بسیج در سطح استان برشمرد.

گلمحمدزاده اعزام 34گروه جهادی برای واکسیناسیون طیور و عرصه های اقتصادمقاومتی را از دیگر عملکرد بسیج اذربایجان شرقی در سال گذشته نام برد و افزود: در این طرح ها یک هزار و 900دانشجو و یک هزار و 700بسیجی از محلات و اقشار فعالیت کردند.

 

وی اعزام 38هزار دانش آموز به مناطق عملیاتی شمالغرب و جنوب را از دیگر فعالیت های بسیج استان عنوان و اظهار داشت: از این تعداد 10هزار دانش آموز سال گذشته و 28هزار دانش آموز امسال با همکاری آموزش و پرورش از مناطق عملیاتی بازدید کردند.

رئیس ستاد هفته بسیج آذربایجان شرقی اعزام پنج هزار دانشجو به مناطق جنوب و 20هزار نفر از اقشار مختلف به شمالغرب و جنوب را از دیگر اعزام های راهیان نور در استان اعلام کرد.

گلمحمدزاده همچنین به برپایی بیمارستان صحرایی در منطقه مرزی خداآفرین اشاره و اظهار کرد: در این بیمارستان به مدت یک هفته خدمات درمانی(تخصصی، فوق تخصصی) به صورت رایگان به مردم محروم با همکاری جامعه بسیج پزشکی و نهادهای مختلف بهداشت و درمان همچون دانشگاه علوم پزشکی و هلال احمر استان ارائه شد.

نشست خبری تشریح برنامه های هفته بسیج و ارائه گزارش عملکرد بسیج استان در یک سال گذشته ساعتی پیش در سالن کنفرانس سپاه آذربایجان شرقی با حضور خبرنگاران رسانه های مختلف برگزار شد.

ارسال نظرات
پر بیننده ها