فرمانده حوزه بسیج قشر کارگری شهرستان زرند:
فرهنگ سازی، مدیریت منطقی منابع آبی، مصرف اصولی و کنترل وضع موجود بهترین راهکار برای مقابله با کمبود آب در شهرستان است
کد خبر: ۸۷۷۸۷۷۵
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸
 به گزارش خبرگزاری بسیج درکرمان؛ سروان پاسدار محسن یزدانی فرمانده حوزه بسیج قشر کارگری زرنددرجلسه شورای قشربسیج کارگری  شهرستان  زرند گفت: ما می‌دانیم که منابع آبی کشور دارای ظرفیت محدودی است. ما در بحث آب شرب ، آب صنعت و آب کشاورزی با یک معضل و بحران جدی روبرو هستیم اما با عزمی راسخ و تلاش مستمر مسئولان همه این مشکلات با بسیج همگانی و حهادی قابل خواهد بود .استان کرمان بویژه شهر زرند توانمتدی ها و منابع انسانی و خدادادی زیادی دارد که با بهینه سازی این منابع میتوانیم حداکثر استفاده را از آنها داشته باشیم . شکی نیست که عبور از بحران کم آبی در زرند با فرهنگ سازی میسر می شود .

وی افزود : فرهنگ سازی، مدیریت منطقی منابع آبی، مصرف اصولی و کنترل وضع موجود بهترین راهکار برای مقابله با کمبود آب در شهرستان است   .    باید به فکر ساماندهی مصرف آب باشیم و در پارک ها، شهرداری ها، دستگاه های اجرایی برنامه مدون برای کاهش مصرف آب داشته باشیم   .  

سپس مهندس حسین ابراهیمی کارشناس امور آب جهاد کشاورزی با ارائه گزارشی از نحوه مصرف آبهای زیر زمینی در زرند اظهار داشت : بحران کم آبی در کشور بویژه شهر زرند جدی است، و واضح است ادامه این روند، صدمات جبران‌ ناپذیری را به معیشت کشاورزان و تولید کنندگان وارد می‌کند بنابراین هرچه سریعتر باید طرح و برنامه تأ ثیرگذار در جهت کنترل بحران، به صورت دائمی تدوین شود. وی تصریح کرد: کشاورزان می توانند با استفاده از تسهیلات جهاد کشاورزی نسبت به جایگزین آبیاری تحت فشار و قطره ای  از هدر رفت آب ، سفره‌های زیرزمینی برای آبرسانی به باغات در بخش کشاورزی جلوگیری کنند .  

در پایان این نشست، مسئولین ، کارشناسان و مهندسین به بحث و گفتگو در رابطه با مرتفع شدن مشکلات کم آبی پرداختند . وبا پیشنهاداتی چون جلوگیری از برداشت بی رویه از سفره های زیرزمینی، پلمپ چاه های غیرمجاز، استفاده از شیوه های نوین آبیاری، ساخت سد مستقل برای شهرستان، استفاده از روش های مناسب آب در صنایع، کشت نکردن محصولات کشاورزی غیرضروری که نیاز زیادی به آب دارند، جدا سازی آب آشامیدنی  از آب شست و شو، فرهنگ سازی مصرف در میان خانوارها و اقداماتی از این دست مانع از دست رفتن منابع آبی  شد.
ارسال نظرات