خبرهای داغ:
عضو مجمع عالی بسیج قم تاکید کرد
عضو مجمع عالی بسیج استان قم گفت: باید دنبال توسعه صنایع فرهنگی در شهر باشیم و بارها در شورای شهر بر این مطلب تاکید شده اما آنچنان که باید توجه به این بخش صورت نگرفته است.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۱۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۰۰

به گزارش خبرگزاری بسیج از قم، مصطفی ملایی امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران، با بیان اینکه حوزه فرهنگی شهر دارای سند راهبردی است اظهار کرد: در حوزه فرهنگی ما از لحاظ برنامه‌ای مشکلی نداریم و در برنامه و چشم انداز شهر به مساله فرهنگ و برنامه‌های شهری در این بخش توجه ویژه‌ای شده است.وی با تاکید بر کمبود بودجه و منابع مالی در سازمان فرهنگی هنری شهرداری تصریح کرد: یکی از راه حل‌ها برای کاهش اثر این مشکلات انجام فعالیت‌های بین دستگاهی است تا شاهد مدیریت منابع و هزینه‌ها باشیم.

عضو شورای اسلامی شهر قم با بیان اینکه مشارکت شهرداری با نخبگان فرهنگی، هنری و ورزشی ضروری است، گفت: ما اگر در هر بخشی در شهر مشکل داریم بایستی هنرمندان به کار گرفته شوند و با زبان هنر بسیاری از این مشکلات برای مردم مطرح شود.

وی توانمندسازی نیروهای سازمان فرهنگی هنری شهرداری را مورد توجه قرار داد و افزود: باید دنبال توسعه صنایع فرهنگی در شهر باشیم و بارها در شورای شهر بر این مطلب تاکید شده اما آنچنان که باید توجه به این بخش صورت نگرفته است.

ملایی تقویت سازمان‌های مردم نهاد فرهنگی، هنری ورزشی را امری ضروری عنوان و تصریح کرد: بسیاری از گروه‌های تخصصی هستند که اقدامات قابل توجهی در حوزه‌های فرهنگ، هنر و ورزش انجام می‌دهند و می‌توان مشارکت آن‌ها را در فعالیت‌های شهری جلب کرده و فعالیت‌های اثربخشی را برنامه ریزی کرد.

عضو شورای اسلامی شهر قم با اشاره به اجرای پروژه‌های عمرانی متعدد در شهر گفت: یکی از مسائل مهم که درصد بسیار ناچیزی را نیز در پروژه‌های عمرانی شامل می‌شود تهیه پیوست فرهنگی برای آن‌ها است که باید مورد توجه شهرداری باشد.

وی با اشاره به تغییر مدیرعامل سازمان فرهنگی، هنری و ورزشی شهرداری قم، خاطرنشان کرد: آقای رفیعی باید ظرفیت‌های شهر قم را شناسایی کرده و از آن‌ها در راستای رشد و ارتقاء سطح فرهنگی قم به کار گرفته است.

عضو مجمع عالی بسیج استان قم جایگاه فرهنگ این خطه مقدس را مورد تاکید قرار داد و تصریح کرد: شورای شهر نیز با نگاهی فرهنگی همواره حامی فعالیت‌ها و برنامه‌های شهرداری بوده و امیدواریم با حضور مدیر جدید شاهد اقداماتی متناسب با شان و جایگاه قم باشیم.
ارسال نظرات