معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی:

اعطا بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال به مددجویان آذری

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد آذربایجان شرقی از اعطای بیش از 148 میلیارد ریال تسهیلات اشتغال و خودکفایی در هفت ماهه نخست سال‌جاری به یک هزار مددجوی آذری خبر داد.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۵۲
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۸:۵۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، غلامحسین پورمناف، خاطرنشان کرد: اشتغال پایدار مددجویان زمینه ساز توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت شده و موجب خروج آن ها از چرخه حمایتی می شود.

وی با بیان اینکه از مجموع وام های پرداخت شده 951 فقره وام از محل تسهیلات قرض الحسنه بانک ها و 119 فقره نیز از محل اعتبارات امدادی بوده، افزود: طی هفت ماهه نخست امسال حدود 120 میلیارد ریال از محل تسهیلات قرض الحسنه بانکها و 23 میلیارد ریال از محل اعتبارات امدادی به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شده است.

پورمناف تصریح کرد: در هفت ماهه نخست امسال 260 مجری طرح اشتغال از محل اعتبارات امدادی وام 30 میلیون تومانی یا بیشتر دریافت کرده اند.

وی اظهار کرد: طی این مدت به 232 نفر از فارغ التحصیلان دانشگاهی تحت حمایت این نهاد وام اشتغال به مبلغ 27 میلیارد ریال پرداخت شده است.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اینکه در هفت ماهه نخست امسال با اجرای طرح های خوداشتغالی بیش از 44 هزار نفر مشغول به کار شده اند، بیان داشت: برای این افراد در زمینه های کشاورزی، دامپروری، شیلات،صنایع دستی و خدمات اشتغال زایی شده است.

وی با اعلام اینکه افزون بر سه هزار خانوار از ابتدای سال جاری تاکنون خودکفا و از چرخه حمایتی کمیته امداد استان خارج شده اند، گفت: از این تعداد یک هزار و 187 نفر مددجوی کمک معیشت بگیر و یک هزار و 278 نفر فرزند مددجو بوده اند.

غلامحسین پورمناف با اشاره به اینکه نظارت بر طرح های اشتغال مهم ترین عامل تداوم اشتغال است، تاکید کرد: در حال حاضر بیش از 28 هزار طرح اشتغال، تحت نظارت کمیته امداد استان در حال اجرا است.

وی با اعلام اینکه 216 مورد کاریابی و تعامل با کارفرمایان طی هفت ماهه امسال انجام شده، اظهار داشت: در این زمینه بسته تشویقی توسط کمیته امداد استان شامل پرداخت حق بیمه به‌ صورت کامل در سال نخست و در سال‌های بعدی ۵۰ درصد به کارفرمایانی که مددجویان تحت پوشش را به کار می گیرند داده می‌شود.

معاون اشتغال و خودکفایی کمیته امداد استان با اشاره به اجرای بیش از ‏یک هزار و 589 طرح اشتغال در هفت ماهه امسال، تصریح کرد: طرح های مذکور در زمینه های مختلف از جمله کشاورزی، دامپروری، صنایع دستی و خدمات اجرا شده است.

پورمناف ادامه داد: در زمینه پایدارسازی و توسعه طرح ها، مهارت‌آموزی، حرفه‌آموزی دانش‌آموزان و کارآفرینی طی هفت ماهه امسال به بیش از هفت هزار مددجوی کمیته امداد آذربایجان شرقی آموزش های فنی و حرفه ای ارائه داده است.
ارسال نظرات
آخرین اخبار