مهدوی گفت: برنج تایلندی مجددا به بازار داخلی رسیده بدتر آن که این برنج ها به استان‌ها و شهرهای تولیدکننده برنج مانند مازندارن وارد شده است.
کد خبر: ۸۷۷۸۸۵۸
|
۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۹:۱۲

به گزارش خبرگزاری بسیج، مجید مهدوی تولیدکننده برنج اظهار داشت: متأسفانه باز هم واردات انجام شده و برنج تایلندی مجددا به بازار داخلی وارد شده است. بدتر آن که این برنج ها به استان‌ها و شهرهای تولیدکننده برنج مانند مازندارن رسیده است و دامن گیر برنج‌های داخلی شده است.

وی ادامه داد: این برنج ها در سطح شهر و بازار مازندران دیده می شود و از آن جهت که مشتری ندارد توسط دلالان خریداری شده و با برنج تولید داخل آن را مخلوط می‌کنند و به اسم برنج داخلی به فروش می رسانند.

این تولیدکننده برنج تصریح کرد: برنج ایرانی طارم سرگل با کیفیت بسیار خوب با قیمت 9500 تومان عرضه می شود و بعد کرایه حمل باز نیز بر روی آن می خورد و بنابر این که این برنج به کدام شهر فرستاده شود بر روی قیمت آن افزوده می شود.

وی گفت: رکود زیاد است، مردم قدرت خریدشان کم شده و به همین دلیل مصرف برنج ایرانی کم شده است. همین منجر شده تا قیمت برنج نیز کیلویی 100 تا 200 تومان کاهش یابد و هیچ گونه افزایش قیمتی نداشته باشیم. 

وی بیان داشت: با توجه به سختی کار و  هزینه های فراوان تولید برنج برای کشاورز مقرون به صرفه نیست با این حال کشاورز با زحمت فراوان تولید می کند اما متأسفانه با واردات همین زحمات نیز هدر می رود.

تولیدکننده برنج تأکید کرد: تقاضای منِ تولیدکننده از مسئولان این است که اگر جلوی واردات را هم نمی خواهند بگیرند حداقل نگذارند پای این کالاها به شهرهایی که قطب تولید برنج داخلی هستند  مانند بابل، قائم شهر و گلستان برسد.

ارسال نظرات