خبرهای داغ:
برگزار شد:

کارگاه آموزشی تخصصی، توانمند سازی و آگاه سازی بانوان

کارگاه آموزشی تخصصی، توانمند سازی و آگاه سازی بانوان درامر مبارزه با اعتیاد و تهدیدات آن درکانون شهید مطهری شهر الوند برگزار گردید.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۵۱
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۳۰
به گزارش خبرگزاری بسیج در قزوین، دکتر هومان نارنجی ها پزشک و کارشناس و پژوهشگر اعتیاد و عضو مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی ، در کارگاه آموزشی تخصصی، توانمند سازی و آگاه سازی بانوان که درکانون شهید مطهری(ره) شهر الوند برگزار شد بیان داشت: یکی از بهترین راه های پیشگیری از اعتیاد ورزش می باشد که تاثیر فراوانی در سلامتی و نشاط روحی فرد در جامعه می گذارد.
وی با بیان اینکه ورزش برای پیشگیری ازاعتیاد لازم است ولی کافی نیست گفت: تحصیلات نیز نمی تواند به عنوان مانعی برای اعتیاد باشد.
دکتر نارنجی ها در ادامه افزود: جهت جلوگیری از اعتیاد باید آگاهی های خودرا در این زمینه افزایش داده مثلا بدانیم هیچ ماده مخدری باعث لاغری و چربی سوزی نمی شود و یا تمرکز را افزایش نمی دهد.
عضو مرکز تحقیقات سوء مصرف و وابستگی به مواد دانشگاه علوم بهزیستی و توانبخشی بیان کرد: اعتماد بیش ازاندازه به فرزندان درست نیست اعتماد باید با نظارت کامل باشد.
دکتر نارنجی گفت: در اغلب موارد اعتیاد افراد به مواد مخدر به دلیل مصرف سیگار از دوران نوجوانی است که خانواده ها باید این مساله را در نظر بگیرند خانواده و محیط آن در تربیت فرزندان نقش مهم و اساسی دارد پس والدین باید در این مورد غفلت نکنند رفتار والدین برای کودکان الگو است.
این کارشناس و پژوهشگر اعتیاد ، درمان اعتیاد بانوان و همچنین اعتیاد به الکل و شیشه را مشکل دانست و ابراز کرد: بهترین راه جلوگیری از این اعتیاد پیشگیری ازوقوع آن است.

3001/پ20/ب
ارسال نظرات
پر بیننده ها
آخرین اخبار