شهردار تبریز در بازدید از طرح نجات تبریز:

تحکیم بافت ناکارآمد شهری، نیازمند مشارکت عموم دستگاه‌های اجرایی

شهردار تبریز در حاشیه این بازدید از طرح چهار کیلومتری نجات تبریز، این طرح را از پیچیده‌ترین طرح های سامان‌دهی حاشیه‌نشینی کشور خواند و گفت: طرح چهار کیلومتری نجات تبریز از نظر ابعاد تملک، اقدامات عمرانی و مباحث اجتماعی، از پیچیده‌ترین طرح های حاشیه‌نشینی کشور است.
کد خبر: ۸۷۷۸۹۷۲
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۰۵

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج از آذربایجان شرقی، صادق نجفی هدف این طرح را ساماندهی حاشیه‌نشینی و خروج حاشیه شمالی شهر از بن‌بستعنوان و بیان کرد: زمین‌لرزه چند روز گذشته با مرکزیت تبریز و در عمقکم، بار دیگر ضرورت رسیدگی به وضعیت حاشیه‌نشینی و بافت فرسوده شهر تبریز را هشدار داد.

وی اظهار داشت: علیرغم رکودی که در عموم شهرهای کشورهای حاکم است، تحکیم بافت ناکارآمد شهری مورد توجه بوده، هرچند اهداف این برنامه، بدون مشارکت دیگر دستگاه‌های اجرایی میسر نیست.
شهردار تبریز با اشاره به اینکه ظرفیت های عمرانی شهرداری تبریز همه توان خود را صرف سامان‌دهی حاشیه‌نشینی و بافت‌فرسوده کرده، یادآوی کرد: در وضعیت فعلی اقتصاد شهر، این توقع که شهرداری، به عنوان تنها متولی بحث حاشیه‌نشینی تلقی شود، منطقی و چاره‌ساز نیست، بنابراین از عموم دستگاه‌های اجرایی انتظار می‌رود تکالیف خود را با اجرای کاربری‌های خدماتی، فرهنگی، درمانی، ورزشی و اداریاجرا کنند.

صادق نجفی اجرای طرح ۲۰۰ واحدی ارم را از اقدامات اثرگذار در انتقال حاشیه‌نشینی شمال شهر خواند و اظهار امیدواری کرد: با تحقق زیرساخت‌ها و شرایط لازم، شاهد اقدامات پرشتاب مشابه در دیگر حوزه‌های حاشیه‌نشینی شهر باشیم.

نجفیاز مراحل اجرایی مسیرگشایی ۴۵ متری انقلاب بازدید کرده و در جریان اقدامات صورت‌گرفته و موانع اجرایطرح قرار گرفت.

ارسال نظرات
آخرین اخبار