اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان به قولی که در هفته دولت برای پایان کار مسکن‌های مهر در استان داده بود، عمل کرده و تا پایان سال‌جاری پرونده مسکن مهر بسته شود.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۱۰
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۲
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، استاندار زنجان در جلسه شورای مسکن استان، با اشاره به اینکه، وزارت راه و شهرسازی و دست‌اندرکاران مسکن مهر استان زنجان پروژه‌های مورد نظر را تا به اینجا خوب پیش برده‌اند، گفت: استان زنجان از نظر پیشرفت در کار جزو استان‌های برتر است و علاوه بر آن نیز در بخش کیفیت اجرایی کار نیز جزو استان‌هایی است که وضعیت خوبی داردو

اسدالله درویش‌امیری: معتقدم که دولت نباید خود راساً در بحث مسکن وارد می‌شد و باید این مقوله را به بخش خصوصی واگذار می‌کرد؛ هر چند در سال‌های گذشته طرح مسکن مهر در کشور مطرح و وارد فاز اجرایی شد و تاکنون نیز این پروژه در حال اجرا است.

وی اظهار داشت: اداره‌کل راه و شهرسازی استان زنجان به قولی که در هفته دولت برای پایان کار مسکن‌های مهر در استان داده بود، عمل کرده و تا پایان سال‌جاری پرونده مسکن مهر بسته شود.

نماینده عالی دولت در استان تصریح‌کرد: پایان کار مسکن‌های مهر به معنای این نیست که ارائه خدماتی از قبیل ساخت مدرسه، مسیرهای دسترسی، مراکز بهداشتی و انتظامی در این بخش‌ها به پایان برسد، زیرا در بحث ارائه خدمات تاکنون اقدام مناسبی در این بخش‌ها نشده است.

درویش‌امیری با اشاره به اینکه محوریت اجرایی شدن مسکن‌های مهر همچنان با وزارت راه و شهرسازی و ادارات کل این وزارت‌خانه در استان‌ها است، خاطرنشان کرد: متاسفانه در ساخت مسکن‌های مهر در استان بخش‌های خدماتی برای ساکنان این بخش‌ها پیش‌بینی نشده بوده ولی باید در یک تلاش جمعی به دنبال مرتفع کردن این مشکلات باشیم.

استاندار زنجان یادآور شد: عملکرد بانک‌های استان در بخش مسکن روستایی وضعیت متوسطی داشته و تا رسیدن به وضعیت مطلوب فاصله دارد و بر اساس آنچه که در گزارش بانک مسکن در هفت سال گذشته در رابطه با وام‌های حمایتی ارائه شده، در استان 790 میلیارد تومان وام حمایتی پرداخت شده است که هر ساله تقریبا 119 میلیارد تومان وام حمایتی به متقاضیان ارائه شده است و در نیمه اول امسال 100 میلیارد و 800 میلیون تومان تسهیلات وام مسکن پرداخت شده که نسبت به سال گذشته 18.5 درصد افزایش یافته است.

ارسال نظرات