همچنین همه پروژه‌های مسکن مهر در استان یا تمام شده و یا در حال اتمام است ولی پروژه مسکن مهر آسمان آبی از نظر تامین منابع مالی مشکل دارد.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۱۵
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۱:۳۹
به گزارش خبرنگار خبرگزاری بسیج زنجان، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان در جلسه شورای مسکن استان زنجان گفت: استان زنجان عملکرد مناسبی در بخش مسکن مهر داشته است ولی قرار بر این بود که پروژه مسکن مهر تا پایان خرداد ماه سال‌جاری تمام شود ولی به دلیل مسائل و مشکلات پیش آمده قرار بر این شد که اتمام کار عمرانی پروزه‌های مسکن مهر استان تا آخر فصل پاییز باشد.

جواد رحمتی با اشاره به پروژه مسکن مهر آسمان آبی، افزود: مشکلی که پروژه آسمان آبی دارد بیشتر بحث تامین منابع مالی است، همچنین همه پروژه‌های مسکن مهر در استان یا تمام شده و یا در حال اتمام است ولی این پروژه همچنان مشکل دارد.

وی با اشاره به ساخت مدارس در شهرک‌هایی که مسکن مهر در آن‌ وجود دارد، اظهار داشت: در این مناطق کمبود مدرسه داریم و دانش‌آموزان از مدارس شهرک‌های اطراف و یا مدارسی که در مرکز شهر هستند استفاده می‌کنند، در حالی ‌که مقرر بود به تعداد مساجد ساخته شده مدرسه نیز ساخته شود که فقط سه مدرسه ساخته شده و دو مدرسه در حال احداث است. ساخت مدرسه جزو تعهدات اداره‌کل راه و شهرسازی است و نباید ساخت مدارس مشروط شود.

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار زنجان تصریح کرد: طبق ماده 18 آموزش و پرورش بخشی که بیش از 200 واحد مسکونی بسازد باید یک مدرسه نیز احداث کند و از آنجایی که دولت‌ها متولی ساخت مسکن مهر هستند، در ساخت مدارس باید از توان سازمان ملی زمین و مسکن نیز استفاده شود.

ارسال نظرات