با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری؛

تعدادی از بانوان کتابخوان و نویسنده استان اردبیل تجلیل شدند

در ادامه ویژه برنامه های گرامیداشت روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار و با همت اداره کل کتابخانه های عمومی استان اردبیل و دفتر امور بانوان و خانواده استانداری از 5 نفر از بانوان کتابخوان تجلیل بعمل آمد.
کد خبر: ۸۷۷۹۰۴۳
|
۲۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۵۴
به گزارش خبرگزاری بسیج از اردبیل، در این مراسم که با حضور رباب عزیزخانی مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل، فریبا محمد لو مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری، هاشمی مشاور اجتماعی استاندار اردبیل، ویدا اخلاقی مشاور فرماندار اردبیل در امور بانوان و تعدادی از مشاوران امور بانوان دستگاههای اجرائی و بانوان نویسنده و کتابخوان در محل استانداری اردبیل برگزار شد، از 8 کتاب بانوان نویسنده اردبیل نیز رونمایی بعمل آمد.

رباب عزیزخانی در این مراسم ضمن تبریک روز کتاب، کتابخوانی و کتابدار اظهار داشت: ورود بانوان عضو کتابخانه های عمومی به عرصه نویسندگی و تألیف، افتخاری برای فرهنگ استان است.

مدیرکل کتابخانه های عمومی استان اردبیل تصریح کرد: امیدوارم ارگانهای مرتبط در خصوص حمایت بیشتر از نویسندگان بومی استان قدم های مؤثرتری بردارند.

وی با اشاره به اهمیت مطالعه در خانواده ها خاطرنشان کرد: بانوان شاغل همانند بانوان خانه دار باید نسبت به مطالعه احساس نیاز کنند و به فرزندان خود کتاب خوانی را بیاموزند تا از آسیب های اجتماعی در امان بمانند.

عزیزخانی با بیان اینکه بسیاری از مشکلات و ناهنجاری های جامعه امروز با گسترش فرهنگ کتابخوانی اصلاح و ترمیم می شود، افزود: نخواندن کتاب علاوه بر ضربه به خود فرد، به یک نسل ضربه مهلکی می زند و این اثرسوء نسل به نسل در آحاد جامعه پیش خواهد رفت.

مدیرکل دفتر امور بانوان و خانواده استانداری اردبیل نیز در این جلسه اهمیت کتابخوانی در توسعه فرهنگی جامعه را یادآور شد و گفت: کتاب می تواند نقش تربیتی و پرورشی را در خانواده ها ایفا کند بنابراین ضروری است والدین نسبت به این امر توجه کنند.

محمدلو تصریح کرد: فرزندان آگاه و مسئولیت پذیر حاصل تربیت پدر و مادر کتابخوان هستند.

وی بر ترویج مطالعه در خانواده ها تاکید کرد و افزود: امروزه عدم آگاهی کافی در بین برخی خانواده ها به افزایش آسیب های اجتماعی منجر شده است لیکن با کتابدرمانی می توان جامعه ای سالم و به دور از خشونت داشت.

همچنین رضوانیان، روان شناس اردبیلی نیز در این مراسم به بررسی تاثیر کتابخوانی در خانواده و سطح جامعه پرداخت و گفت: مادران فرزند خود را نسبت به مطالعه مشتاق و علاقه مند کنند تا نگاه کودک به کتاب اصلاح شود.

وی کتابدرمانی را یکی از کم هزینه ترین روش روان شناسی در راستای رفع مشکلات جامعه دانست و افزود: مادران به دنبال فراگیری علوم انسانی و علوم قرآنی باشند چرا که با مطالعه عمیق آیات قرآن می توان به گنجینه علوم دست یافت.

همچنین در ادامه این نشست، دکتر رضوانیان، روانشناس و فعال در حوزه کتابدرمانی با بیان اینکه کتابخوانی تأثر زیادی بر اصلاح شخصیت افراد دارد، گفت: البته کتابخوانی باید با روند مناسب و مطالعه کتابهای مفید و متناسب همراه باشد.

وی با اشاره به نقش مخرب شبکه های اجتماعی در کاهش سرانه مطالعه در جامعه، عنوان کرد: مدارس باید دانش آموزان را نسبت به مطالعه کتابهای عمومی و غیر درسی در کنار کتابهای درسی ترغیب و تشویق کنند چرا که سطح مطالعه در این قشر مطلوب نیست.

در ادامه این مراسم از کتاب های 8 نفر از بانوان عضو کتابخانه های عمومی استان اردبیل رونمائی شد و از 5 بانوی کتابخوان تجلیل بعمل آمد که اسامی آنان به شرح ذیل می باشد:

مریم نیکنام: «مجموعه داستان خلوت آبی»

زهره قاسمی: «تذکره شاعران اردبیل از آغاز تا مشروطه»

مریم محمدی: «اساطیردور اساطیر دیگر»

الناز رستم نژاد: «ترجمه افسانه های فولکلور روسیه»

سهیلا بنیادی «مجموعه شعر سپید در صلیب یا کریم ها»

مونا فلاحی: «گزیده شعر سپیده عاشقانه دهه 80 : خیابانهای سرخ کوچه های عجیب»

مهین تاج جباری طوی و لیلا فرید: «قصه های من و لیلا»

فرحناز نوروزی: «قدرت باور »


ارسال نظرات